امیر قربانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

تجهیز بالگردهای تهاجمی هوانیروز به موشک‌های هوا به هوا

فرمانده هوانیروز ارتش از تجهیز بالگردهای تهاجمی هوانیروز به موشک‌های هوا به هوا خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ - 08May 2019

تجهیز بالگردهای تهاجمی هوانیروز به موشک‌های هوا به هواامیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص قابلیت‌های سه موشک جدید ضد زره این یگان اظهار داشت: از آنجایی که ساختار نیروی زمینی با ایجاد یگان‌های متحرک هوایی، یگان‌های واکنش سریع و یگان‌های متحرک هجومی تغییر کرده است، طبعاً برای پشتیبانی از این یگان‌ها نیازمند بهره‌گیری از سلاح‌های هوشمند و با کارکرد متنوع هستیم.

وی افزود: بر این اساس، سه موشک جدید را ذیل یک پروژه تعریف کردیم که یکی از آن‌ها «موشک حیدر» است. این موشک با بردی حدود هشت تا ۱۲ کیلومتر قادر به رؤیت اهداف زمینی به صورت اپتیکی است و همچنین می‌تواند اهداف خود را در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی پیدا کند، به سهولت فایر شود و دشمن را منهدم کند.

فرمانده هوانیروز با اشاره به اینکه هوانیروز برای نخستین‌بار برای ایجاد بازدارندگی بیشتر، قابلیت درگیری هوایی را در بالگرد‌های تهاجمی خود ایجاد کرده است، گفت: موشک‌های هوا به هوای «قمر بنی‌هاشم» قادر است در یک کریدور پروازی با چند هدف هوایی درگیر شود.

وی با بیان اینکه این موشک تست میدانی شده است، افزود: موشک هوا به هوای قمر بنی هاشم (ع) با بُرد بیش از هشت کیلومتر، دارای قابلیت قفل قبل از شلیک است.

امیر قربانی در خصوص بهره‌گیری هوانیروز از موشک ضد زره «دهلاویه» گفت: موشک دهلاویه با بردی حدود هشت کیلومتر از قابلیت نقطه‌زنی برخوردار بوده و در مقابل ضد زر‌ه‌های سرامیکی، سلاحی مؤثر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار