ادامه عملیات ارتش سوریه در استان «حماه»/ 70 تروریست کشته یا زخمی شدند

ارتش سوریه همچنان به عملیات خود در شمال و شمال غرب استان حماه ادامه می‌دهد و موفق شد چند منطقه را آزاد کند و شماری از تروریست‌ها را از پای درآورد.
کد خبر: ۳۴۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ - 07May 2019

ادامه عملیات ارتش سوریه در استان «حماه»؛ 70 تروریست کشته یا زخمی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش سوریه دوشنبه (روز گذشته) عملیات خود را در شمال و شمال غرب استان «حماه» آغاز کرد تا این استان را از حضور تروریست‌ها پاکسازی کند.

نیرو‌های سوری در آغاز این عملیات توانستند روستای «الجنابره» و مزارع اطراف آن و ارتفاعات «تل عثمان» را آزاد کنند و بر آن مسلط شوند.

تروریست‌های جبهه النصره نیز شامگاه دوشنبه با هدف اشغال مجدد این مناطق، عملیاتی را علیه ارتش سوریه در شمال غرب حماه آغاز کردند.

یک منبع نظامی اعلام کرد که اجرای این عملیات بر عهده عناصر ویژه ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» که جبهه النصره رکن اصلی آن است و عناصر «جیش العزه» در محور‌های تل عثمان و «الآثار» بود.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که عناصر تروریستی قصد پاتک به مواضع ارتش سوریه را داشتند، ولی ارتش سوریه که تجهیزات نظامی زیادی دریافت کرده بود، تروریست‌ها را دور زد و آنان را در محور‌های مذکور محاصره کرد.

در جریان این پاتک ارتش سوریه به تروریست‌ها، بیش از 70 تروریست کشته و زخمی شدند.

منابع محلی حاضر در ادلب نیز اعلام کردند که تحریر الشام روز گذشته شمار زیادی از نیرو‌های رنجر خود را به سمت محور‌های درگیری با ارتش سوریه اعزام کرد که جنگنده‌های سوری و روس در مجموعه حملات مشترک، آنان را هدف حملات خود قرار دادند.

روزنامه «الوطن» سوریه گزارش داد که نیرو‌های ارتش، عصر دوشنبه تحرکات تروریست‌ها را در «شهرناز، جبل شحشبو و تل الصخر» در ریف حماه تحت نظر داشتند و آنان را هدف قرار دادند.

منابع خبری معارض بر این باورند که تسلط ارتش سوریه بر تل عثمان باعث شده است که ارتش بتواند منطقه شحشبو، مسیر‌های غرب شهر «کفر نبوده» و بخش‌هایی از مزارع «قیراطه» را رصد کند.

تصمیم ارتش سوریه برای آزادسازی شمال و شمال غرب حماه

یک منبع خبری به الوطن گفت که یگان‌های ارتش در حال پیشروی در شمال و شمال غرب حماه هستند و برای آزادسازی کامل این منطقه تصمیم خود را گرفته‌اند.

این منبع اعلام کرد که ارتش سوریه شمار از عناصر جیش العزه را در محور کفر نبوده از پای درآورده است که در میان آنان، افرادی مانند «عبد الله سعید بکور و عبد الله عبد المنعم الشریم ملقب به «أبو ساطور» حضور داشتند.

از جنوب ادلب که در مجاورت شمال حماه قرار دارد، نیز خبر می‌رسد که جنگنده‌های سوری راه‌های امدادرسانی به تروریست‌ها را در «الهبیط، مرعیان، کفر عوید، الصهیان و کرسعة» بمباران کردند.

حمله ارتش سوریه به «آخرین مقر بزرگ معارضان مسلح»

«ناجی مصطفی» سخنگوی رسمی ائتلاف تروریستی موسوم به «الجبهة الوطنیة للتحریر» (جبهه ملی آزادی‌بخش ملی) تحت‌الحمایة ترکیه اعلام کرد که نیرو‌های سوری پیش از چند روز حملات توپخانه‌ای و هوایی عملیاتی را علیه «آخرین مقر بزرگ معارضان مسلح» آغاز کردند.

مصطفی به خبرگزاری رویترز گفت که در حال درگیری بیشتر در بخش جنوب غرب کفر نبوده متمرکز است؛ شهرکی که در اشغال معارضان تروریست قرار دارد.

وی در عین حال ادعا کرد که معارضان توانسته‌اند مانع از پیشروی ارتش سوریه به سمت الجنابره و تل عثمان شوند.

عملیات ارتش سوریه در واکنش به حملات مکرر تروریست‌ها و تجاوزات مداوم آنان به مناطق امن در حماه و ادلب بوده و به همین دلیل عملیات خود را آغاز کرده است.

پس از دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه در سوچی در بیست و ششم شهریور ماه گذشته، اعلام شد که یک منطقه عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و افراد مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب نشینی کرده و تنها نیرو‌های روسی و تُرک در آن مستقر خواهند شد.

بر اساس این توافق قرار بود در مرحله نخست یک منطقه عاری از سلاح در اطراف شهر ادلب ایجاد شود. در مرحله دوم نیز باید سلاح سنگین جمع‌آوری می‌شد و در مرحله بعد نهاد‌های دولتی سوریه پیش از پایان سال جاری میلادی فعالیت خود را آغازکنند.

ترکیه که در اجرای این توافق متعهد شده بود تروریست‌ها را از این منطقه خارج کند، نتوانست به تعهد خود عمل کند؛ زیرا تروریست‌ها باید تا 23 مهر ماه 1397 از این منطقه خارج می‌شدند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها