رئیس سازمان بسیج سازندگی بوشهر خبر داد؛

اعزام ۹۵۵ نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق سیل‎زده خوزستان

ذوالفقار عباسی فر گفت: ۹۵۵ نفر در قالب گروه‌های جهادی عازم مناطق سیل‎زده از جمله شهرستان باوی استان خوزستان شدند.
کد خبر: ۳۴۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ - 07May 2019

به گزارش دفاع‎‌پرس از بوشهر، سرهنگ «ذوالفقار عباسی‎فر» رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر امروز (سه‎شنبه) به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار داشت: ۶۰ درصد این پروژه‎ها در بخش احداث مسکن مددجویی است که سال گذشته عملیات اجرایی ۳۸۲ واحد مسکونی آغاز و از این تعداد ۱۰۰ واحد در مرحله نازک‎کاری و مابقی در مرحله پی‎ریزی است.

وی بیان کرد: همچنین در بخش اقتصاد مقاومتی نیز ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت می‌شود.

عباسی‎فر یادآور شد: راه‎اندازی ۷۴۱ گروه جهادی پایگاه محور و خدمات رسانی به روستا‌ها و مناطق محروم به میزان ۴۷ هزار نفر از دیگر برنامه‎های بسیج سازندگی در استان بوشهر است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به سیل خوزستان گفت: ۹۵۵ نفر در قالب گروه‌های جهادی عازم مناطق سیل زده از جمله شهرستان باوی استان خوزستان شدند.

عباسی فر افزود: اعزام ۲۹۳ تیم بهداشتی به مناطق سیل زده، ارائه خدمات بهداشتی به سه هزار و ۴۲۰ نفر و توزیع ۴۰۰ میلیون ریال دارو، ارائه خدمات مهندسی و احداث سیل‎بند، پخت روزانه سه هزار دست غذا و پنج هزار قرص نان گرم از جمله خدمات ارائه شده در شهرستان سیل زده باوی خوزستان توسط بسیج سازندگی استان بوشهر است.

وی میزان کمک‌های مردم نوع دوست استان بوشهر به سیل زدگان که از طریق بسیج سازندگی جمع آوری شده است را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طرح ایجاد بسیج سازندگی به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و به منظور محتوا بخشی به اوقات فراغت جوانان صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تربیت صحیح فرزندان از دغدغه‎های اصلی خانواده‎ها به شمار می‌رود، اردو‌های جهادی می‎توانند بهترین فرصت برای خودسازی جوانان باشند.

عباسی فر اظهار داشت: ایجاد شور و نشاط و تربیت نیرو‌های جهادگر و حضور آنان در روستا‌ها و مناطق محروم و دورافتاده از مهم‎ترین دستاورد‌های بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر اجرای طرح‌های زودبازده و عام‌المنفعه، طرح‌های اقتصاد مقاومتی به منظور توسعه اقتصاد و حمایت از کارگاه‎های کوچک اقتصادی را از جمله دیگر کارکرد‌های بسیج سازندگی عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها