صراط مستقیم انقلاب (۸)؛

دشمن با قلم‌ها و فکرهای فاسد سراغ شما می‌آید

امام خمینی (ره) فرموده‌اند: قدرت‌های بزرگ مستقیماً نمی‌آیند سراغ شما، آن‌ها با این راه‌ها، با قلم‌های فاسد، با فکرهای فاسد که در خدمت می‌گیرند، سراغ شما می‌آیند و با شایعه افکنی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها در بین شما، هر کس را به دیگری بدبین می‌خواهند بکنند.
کد خبر: ۳۴۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ - 11May 2019

دشمن با قلم‌های فاسد و فکرهای فاسد سراغ شما می‌آیدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ضرورت حفظ اسلام و جمهوری اسلامی در سخنان بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست و این‌که ایشان بارها این موضوع را به مردم و مسئولان گوشزد کرده و نسبت به توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه میان آحاد ملت و مسئولان هشدار داده‌ و آن‌ها را به «وحدت کلمه» توصیه کرده‌اند.

در ادامه، بخشی از سخنان امام خمینی (ره) در این رابطه که ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ در جمع اقشار مختلف مردم ایراد فرموده‌اند را می‌خوانید:

برادران! ما امروز گرفتار تمام قدرت‌های شیطانی بشر هستیم؛ ما باید توجه کنیم به این‌که تکلیف الهی ما در امروز که همه به ما حمله کرده‌اند چی است؟ تمام اقشار ملت از آن‌هایی که در سطح کشور کارفرما هستند و دست‌اندرکاران دولتی هستند، آن‌هایی که قوه‌قضایی به آن‌ها محول است، آن‌هایی که کارهای دیگر بر آن‌ها محول است، آن‌هایی که پاسداری از مرزها بر آن‌ها محول است مثل ارتش و غیره، آن‌هایی که همه‌چیز بر آن‌ها محول است و سایر قشرهای ملت، مکلف‌اند به این‌که اسلام را حفظ کنند، مکلف‌اند به این‌که جمهوری اسلامی را حفظ کنند

این تکلیف، از بزرگ‌ترین تکالیفی است که اسلام دارد و آن حاصل نمی‌شود الّا با تفاهم، الّا با این‌که همه ملت با هم برادر باشند. مومنون «اخْوَه» هستند. اگر این اخوت ایمانی در سرتاسر کشور ما محفوظ بماند و هر کسی برای خودش توجه به خود نداشته باشد، توجه به مقصد داشته باشد و خودش را برای مقصدش بخواهد، هیچ‌کس نمی‌تواند به این کشور تعدی کند.

اگر خدای نخواسته، در بین آقایان، در بین مردم، در بین دولتی‌ها، در بین مجلسی‌ها، در بین اقشار ملت، کارگرها، کارفرماها و کشاورزان، چنانچه این اخوت ایمانی سست شود، آن روز است که در بین شما شیاطین رخنه می‌کنند و شما را به جان هم می‌ریزند و استفاده‌اش را قدرت‌های بزرگ می‌کنند.

قدرت‌های بزرگ نشسته‌اند آن‌جا که با ایادی خودشان در این کشور راه‌هایی درست کنند که خود اهالی این کشور برای آن‌ها جاده را صاف کند. آن‌ها مستقیماً نمی‌آیند سراغ شما، آن‌ها با این راه‌ها، با قلم‌های فاسد، با فکرهای فاسد که در خدمت می‌گیرند، سراغ شما می‌آیند و با شایعه افکنی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها در بین شما، هر کس را به دیگری بدبین می‌خواهند بکنند.

آن روزی که قشرهای ملت خدای نخواسته، بر خلاف الآن که هستند، به هم بدبین شوند، آن روز است که رخنه کرده‌اند آن‌ها و استفاده خواهند کرد. و همه مسئول هستیم، از من طلبه تا مراجع اسلام تا علمای بلاد اسلامی تا دست‌اندرکاران، مجلس، رئیس جمهور، ارتشی‌ها، پاسدارها و همه قشرهای ملت در مقابل خدا مسئول‌اند و همه یک روز در پیشگاه خدا خواهیم رفت و از ما سوال خواهد شد، نعمت را از ما سوال می‌کنند و آن نعمت، اسلام است. ما مسئول هستیم، ما باید پا روی غرض‌های شخصی خودمان بگذاریم برای خدا و برای مقصد.

ما همه باید برای خدا باشیم، چون از او هستیم و هر چه داریم از اوست، قدرت هر چه هست از اوست، نعمت هر چه هست از اوست و او نورِ سماوات و ارض است؛ و ما موظف هستیم از طرف او و از طرف عقل خودمان و وجدان خودمان که به آن کسی که ولیّ همه چیز ما هست خدمت کنیم، و آمال و آرزوی ما این باشد که دین او را تقویت کنیم و اسلام را در بین بشر پیاده کنیم؛ و این نمی‌شود الّا به «وحدت کلمه» شما و دست برداشتن از اختلافات، اگر خدای نخواسته باشد و ان‌شاءالله نباشد؛ و من امیدوارم که با «وحدت کلمه» و با اخوت ایمانی محکم بایستیم و بایستید و این کشور را از حوادث دهر حفظ کنید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها