امام جمعه پلدختر:

سند تحول بنیادین یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و نقشه راه آموزش و پرورش است

حجت‎الاسلام سید محسن موسوی گفت: سند تحول بنیادین یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و نقشه راه آموزش و پرورش است که می‌تواند جایگاه علم، علم‌آموزی و تعلیم و تربیت و خانواده را ارتقا دهد.
کد خبر: ۳۴۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ - 09May 2019

سند تحول بنیادین یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و نقشه راه آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‎آباد، حجت‌الاسلام «سید محسن موسوی» امام جمعه پلدختر در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی و استانی این شهرستان، اظهار داشت: پیشرفت جوامع بشری مرهون زحمات معلمان است.

وی با بیان اینکه وظیفه معلمان انسان سازی و تربیت نسل توانمند و آگاه است، گفت: معلمان ادامه دهندگان راه انبیا و امامان هستند چرا که با تعلیم و تربیت، راه رستگاری را در مقابل بندگان خدا می‌گذارند.

 امام جمعه پلدختر با ذکر این مطلب که سند تحول بنیادین یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و نقشه راه آموزش و پرورش است که می‌تواند جایگاه علم، علم‌آموزی و تعلیم و تربیت و خانواده را ارتقا دهد، افزود: فرهنگیان و آموزش و پرورش نیز منتظر  تحول سند بنیادین هستند که با عملیاتی شدن آن زمینه ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش و برطرف شدن کمی‌ها و کاستی‌ها ایجاد می‌شود و راه را برای اجرای طرح ها و سندهای ضد اسلامی می‌بندد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تجلیل از مقام معلم وظیفه‌ای همگانی است، بیان کرد: اکثر خانواده ها به نحوی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند چرا که اکثر خانواده ها یا دانش آموز دارند یا  کسی از آنها معلم و فرهنگی است.

وی ادامه داد :معلم از دیدگاه مقام معظم رهبری به عنوان یک مرجع شناخته می‌شود و مقام بسیار بالایی است که قابل تکریم و ستایش است ولی نباید این تکریم و تجلیل ها به روز معلم ختم شود.

امام جمعه پلدختر با اشاره به سیل اخیر در چندین شهر کشور، تصریح کرد: این سیل یک آزمون و آزمایش الهی بود که جامعه فرهنگی نیز از این آزمون مستثنی نشدند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ویرانی های ناشی از سیل، خاطر نشان کرد: بسیاری از مدارس و مراکز آموزشی شهرستان پلدختر در جریان وقوع سیل تخریب شد یا در حد تخریب قرار گرفته و باید بازسازی شوند.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: پنج مدرسه که در جریان وقوع سیل در پلدختر  کاملاً تخریب شده‌اند با تمام تجهیزات و امکانات از صفر تا صد آن توسط یکی از مراجع تقلید بازسازی می‌شود.

وی  در ادامه گفت: در جریان وقوع سیل  بسیاری از فرهنگیان و معلمان در شهرهای پلدختر و معمولان خانه و زندگی خود را از دست دادند که انتظار می‌رود مسئولان، جامعه فرهنگی و خانواده آموزش و پرورش در جهت جبران خسارات وارده به این عزیزان، تلاش کنند بلکه آنها نیز با روحیه امیدوارانه به زندگی عادی خود باز گردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار