امام جمعه کرمانشاه؛

عمل به قرآن کریم راه مقابله با دشمنان است

آیت‌الله مصطفی علما گفت: یکی از نیازهای اساسی جامعه را فهم معارف قرآن و عمل به آن است و عمل به قرآن کریم در جوامع اسلامی راه مقابله با دشمنان است.
کد خبر: ۳۴۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲ - 10May 2019

علل تحریم‌های مکرر دشمن، قدرتمندی ملت ایران استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به حمله اسرائیل به نوار غزه و تسلیم شدن این رژیم غاصب گفت: این قدرت و ایستادگی مردم غزه برگرفته از قرآن است که اسرائیل را با 200 کلاهک هسته‎ای وادار می‎کند برای برقراری آتس بس دست به دامن کشور مصر شود. 

 امام جمعه کرمانشاه یکی از نیازهای اساسی جامعه را فهم معارف قرآن و عمل به آن دانست و گفت: عمل به قرآن کریم در جوامع اسلامی راه مقابله با دشمنان است.

خطیب جمعه کرمانشاه به نهم اردیبهشت‌ماه تحریم تنباکو توسط آیت‌الله میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: انگلستان در صد سال گذشته، قراردادی مبنی بر در اختیار بودن تنباکو با کشور ایران امضا کرده بود که این قرارداد به ضرر ایران بود.

آیت‌الله علما با بیان اینکه روحانیت اصیل، امین، صادق و همیشه مورد توجه است، بیان افزود: با تحریم تنباکو توسط میرزا رضای شیرازی، همسر ناصرالدین شاه قلیان خودش را شکست و این نشان از نفوذ روحانیت در طول تاریخ اسلام بوده است.

امام جمعه کرمانشاه 25 اردیبهشت را روز اعلان موجودیت رژیم اشغالگر قدس دانست و بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری هر ملت و دولتی که به آمریکا اعتماد کند، ضربه می‌خورد و این نشان از این است که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه اسلامی را فهم معارف قرآنی و عمل به آن دانست و گفت: دانشگاهیان، آموزشگاه‌ها، آموزش و پرورش باید بدانند که ما امروز محتاج به عمل به قرآن هستیم تا در سایه آن به عزت و ارزشمندی دست پیدا کنیم.

آیت‌الله علما 25 اردیبهشت را روز بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی که زبان فارسی را زنده نگه داشت بیان کرد و گفت:حدود 60 درصد کلمات ما با زبان عربی مختلط است، در صورتی که تمام شاهنامه فردوسی از کلمات فارسی بیان شده است.

خطیب جمعه کرمانشاه ماه رمضان را ماه طیب و طاهر دانست و بیان کرد: در این ماه باید به ملکوت و معنویت دست پیدا کنیم، زیرا ملکوت حد و مرزی ندارد و  با معنویت  بیشتر محبوب خداوند خواهیم شد.

وی ماه رمضان را شهر طهور خطاب کرد و گفت: ماه رمضان یکی از نامهای خداوند است که خداوند فرصتی را برای توبه به انسان‌ها قرار داده که با توبه، تمام گناهان گذشته از بین  برود.

آیت‌الله علما با بیان اینکه به هر اندازه طهارت روح پیدا کنیم، به همان اندازه از مهمانی خدا در این ماه بهره کافی را برده‌ایم، عنوان کرد: میزبان با آمدن مهمان تمام شرایط مهمانی را محیا می‌کند و خداوند در این ماه بهتربن حالات را برای انسان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان نامه و دعوتی از جانب خداوند متعال است، عنوان کرد: در صورتی که در این ماه به طهارت روح و جان دست پیدا کنیم، مهمانی خدای متعال را با تمام وجود درک خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قرآن در ماه رمضان نازل شده است، عنوان کرد: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه بیش از 20 مرتبه به ماه رمضان سلام گفته و این نشان از درک اهمیت و ارزش ماه مبارک رمضان است.

آیت‌الله علما با بیان اینکه از تمام لحظه‌های ماه رمضان باید بهره کافی را برد، خاطرنشان کرد: ماه رمضان مانند ماه‌های رمضان سال‌های گذشته می‌گذرد،  لذا باید فرصتی که در اختیار انسان‌ها قرار داده شده است، غنیمت شمرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها