مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

پیشرفت ۷۰ درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از پیشرفت ۷۰ درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ - 11May 2019

پیشرفت 70 درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، «مصطفی مشایخی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در هجدهمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی و اولین جلسه سال 98 که به ریاست استاندار در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش ها و مساعدت های استاندار مرکزی و مجموعه مدیران و مسئولان استان در راستای تکمیل این پروژه فرهنگی اظهار داشت: موزه دفاع مقدس استان مرکزی تا کنون 70 درصد پیشرفت فیزکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل این مجموعه به 120 میلیارد ریال منابع مالی نیاز است، افزود: فاز یک و دو این مجموعه تا هفته دولت به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مجموعه ای فرا گروهی، فراجناحی و فرا دستگاهی است و با همکاری همه دستگاه ها در حال انجام است، بیان کرد: خوشبختانه احداث این موزه از اولویت های کاری استاندار و مجموعه استانداری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مرحله اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی شامل محوطه، باغ ایرانی، کانال ارتباطی فکه و شلمچه، یادمان شهدا، 2 هزار و 500 متر سنگ فرش، یک سوم از مجموع فضای سبز، ساختمان اداری، نگارخانه و سالن آمفی تئاتر بوده است، افزود: این بخش ها تکمیل شده و عملیات اجرایی مرحله دوم باغ موزه شامل مجموعه گالری ها با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و ما بقی فضای سبز، سنگ فرش و مالن کاری در حال انجام است.

وی ادامه داد: ساختمان گالری های باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی در 42 غرفه طراحی شده وهنرمندان پای کار آمده اند و تا کنون در این بخش نیز پیشرفت های خوبی داشتیم  و تا کنون 22 سری آثار هنری تولید شده است.

مشایخی در ادامه با اشاره به اهمیت موزه آرایی بیان کرد: مجموعه باغ موزه دفاع مقدس یک مجموعه فرهنگی ، تفریحی برای افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان است چرا که نسل آینده ما باید از دوران کودکی با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار