مسیح کردستان-۷/ سردار احمدی‎مقدم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بروجردی نخستین ایده‌پرداز «امنیت مردم‌محور» در کردستان بود

فرمانده سابق ناجا با بیان اینکه ایده راه‌اندازی سازمان پیشمرگان کرد مسلمان توسط شهید بروجردی ارائه شد، گفت: هدف از راه‌اندازی سازمان پیشمرگان کرد مسلمان مردمی کردن امنیت بود.
کد خبر: ۳۴۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 14May 2019

سردار «اسماعیل احمدی‎مقدم» فرمانده سابق ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در خصوص نحوه آشنایی با شهید «محمد بروجردی» اظهار داشت: اولین دیدار من با شهید بروجردی تیر سال 58 در پادگان حضرت ولی عصر (عج) صورت گرفت.

وی ادامه داد: پس از آموزش‌های دو هفته‌ای در پادگان امام علی (ع) ما را به پادگان حضرت ولی عصر (عج) منتقل کردند و اولین کسی که در میدان صبحگاه به استقبال ما آمد، شهید بروجردی بود. وی در آن زمان فرمانده پادگان ولی عصر (عج) بود.

فرمانده سابق ناجا افزود: گروه‌های پراکنده انقلابی، مجاهدین انقلاب اسلامی و کسانی همچون شهید بروجردی که قبل از انقلاب تجربه مبارزه و سازماندهی مسلحانه داشتند، آمدند و واحدی به نام سپاه را راه‌اندازی کردند.

بروجردی نخستین ایده‌پرداز «امنیت مردم محور» در مقابله با غائله کردستان بود

سردار احمدی‎مقدم خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های شهید بروجردی و تیم آن حفاظت از حضرت امام خمینی (ره) از بدو ورود به ایران بود. در آن زمان قرار بر این بود که حفاظت امام بر عهده گروه دیگری باشد، اما به دلیل شروطی که داشتند آیت‌الله مطهری قبول نکرد و نهایتا با آمادگی شهید بروجردی موضوع حفاظت امام را بر عهده او و تیم ایشان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کمیته انقلاب اسلامی همزمان با انقلاب اسلامی متولد شد، گفت: وظیفه کمیته انقلاب اسلامی برقراری امنیت محله‌ها بود؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اسفند 57 به دلیل نبود یک واحد امنیتی و سازمان اطلاعاتی موضوعات پادگان مهاباد، ترکمن صحرا، خلق‌عرب و سیاهکل پیش آمد.

فرمانده سابق ناجا ادامه داد: در آن زمان و با توجه به تحرکات دشمن نیاز به واحدی داشتیم که بتواند به عنوان تیم واکنش سریع از منطقه‌ای به منطقه دیگر برود که این نقش برعهده سپاه گذاشته شد.

سردار احمدی‎مقدم با بیان اینکه شهید بروجردی یکی از موسسان سپاه و عضو شورای اولیه سپاه بود، گفت: یکی از ماموریت‌های این شهید والامقام تشکیل سپاه تهران بود.

وی افزود: شهید بروجردی همیشه لبخند بر لب داشت؛ سبک برخورد او با نیرو‌ها با دیگر فرماندهان متفاوت بود و اگر گروهی را تنبیه می‌کرد، خودش هم همراه آن گروه بود.

بروجردی نخستین ایده‌پرداز «امنیت مردم محور» در مقابله با غائله کردستان بود

فرمانده سابق ناجا با بیان اینکه گردان‌های سپاه برای اولین بار توسط شهید بروجردی ساماندهی شدند، گفت: با ساماندهی گردان‌های یک تا چهار، هر گردان به ماموریتی اعزام شد و گردان ما در آن زمان با توجه به حمله به مریوان عازم کردستان شد.

وی با اشاره به اینکه نام شهید بروجردی به عنوان فرمانده سپاه پاسداران مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: آن زمان با تواضعی که داشتند، اعلام کردند آقا محسن از من توانمندتر است و اعلام کرد من با فرماندهی ایشان موافق هستم.

سردار احمدی‎مقدم با بیان اینکه ایده راه‌اندازی سازمان پیشمرگان کرد مسلمان توسط شهید بروجردی ارائه شد، اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی سازمان پیشمرگان کرد مسلمان، مردمی کردن امنیت بود.

فرمانده سابق ناجا با اشاره به اینکه اندیشه امنیتی امنیت داخلی در جمهوری اسلامی ایران که مشهور به امنیت مردم‌محور است، گفت: چهارچوب نظری امنیت مردم‌محور برگرفته از ایده شهید بروجردی است.

بروجردی نخستین ایده‌پرداز «امنیت مردم محور» در مقابله با غائله کردستان بود

وی ادامه داد: ایده شهید بروجردی امروز نظریه امنیتی برای نیرو‌های مسلح شده است و اگر بخواهیم امنیت پایدار داشته باشیم، باید مردم در آن سهیم باشند.

فرمانده سابق ناجا گفت: امروز اگر ما به عنوان مستشار در عراق و دیگر کشور‌ها حضور پیدا می‌کنیم و در عراق حشدالشعبی تشکیل می‎شود، نشان از نفوذ همین اندیشه است.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه علاقه شهید بروجردی به مردم آن را مسیح کردستان می‌کند، گفت: هر کسی به مدت کوتاهی به شهید بروجردی برخورد می‌کرد تحت تاثیر رفتار او قرار می‌گرفت. مردم کردستان آن‌چنان مجذوب محمد شدند که نام فرزندانشان را محمد بروجردی می‌گذاشتند.

وی گفت: تقوا و ولایت‌پذیری بزرگترین درس‌هایی است که می‌توان از شهید بروجردی یاد گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها