رمانی فلسفی در خصوص دفاع مقدس؛

شطرنج با ماشین قیامت در کمتر از یک سال هفت جایزه کسب کرد

کتاب شطرنج با ماشین قیامت نوشته حبیب احمد زاده، یکی از آثار شاخص دفاع مقدس است که در کمتر از یک سال هفت جایزه معتبر را کسب کرد.
کد خبر: ۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۴ - 22September 2013

شطرنج با ماشین قیامت در کمتر از یک سال هفت جایزه کسب کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حبیب احمد زاده نویسنده کتاب "شطرنج با ماشین قیامت" در خصوص این کتاب اظهار داشت: شطرنج با ماشین قیامت در سال 1374 نوشته شد؛ اما زمان انتشار آن سال 1384 بود که انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری آن را منتشر کرد.


وی افزود: موضوع این کتاب، داستان یا خاطره نیست، بلکه برداشتی فلسفی از رخدادهای جنگ تحمیلی است.
 

احمدزاده در مورد نام کتاب ادامه داد: استفاده از کلمه "شطرنج" در این کتاب، یک کلید و نشانه است، برای این که نشان دهم در جنگ برنده شدن یا بازنده شدن برای رزمندگان مهم نبود؛ بلکه دفاع چون بر اخلاقیات متکی بود برای رزمندگان به خودی خود جنبه پیروزی داشت.


احمد زاده تصریح کرد: من در این کتاب به این موضوع می پردازم که نبرد رزمندگان ما بدون تعارف و شعار نبردی استثنایی بود، این که، اصلا مهم نیست موقعیت شما چگونه است؟ مهم این است که آیا شما در آن موقعیت انسان باقی می مانید یا خیر؟
 

حبیب احمد زاده، متولد سال 1343 است. او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی، دارای مدرک دکترای پژوهش هنر و نویسنده فیلم نامه های متعدد از جمله "اتوبوس شب" ساخته کیومرث پوراحمد است.


کتاب شطرنج با ماشین قیامت، رمان تقدیر شده کتاب سال دفاع مقدس، برگزیده جایزه ادبی شهید غنی پور و نامزد قلم زرین کتاب سال جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نظر شما
پربیننده ها