تحرکات مصر، عربستان و امارات برای شکست انزوای دیپلماتیک «حفتر»

برخی منابع مصری از سفر قریب‌الوقوع ژنرال «خلیفه حفتر» به عربستان سعودی برای کسب حمایت‌های بیشتر ریاض خبر می‌دهند.
کد خبر: ۳۴۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ - 12May 2019

تحرکات مصر، عربستان و امارات برای شکست انزوای دیپلماتیک «حفتر»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برخی منابع مصری در کمیته مسئول پیگیری پرونده لیبی می‌گویند که سفر پنجشنبه گذشته خلیفه حفتر به قاهره و دیدار با رئیس‌جمهور مصر با هدف شکست انزوای دیپلماتیک وی صورت گرفت.

این منابع گفتند که با توجه به سفر «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی به تعدادی از کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه، علت اصلی سفر حفتر به قاهره و تلاش وی برای کسب مشروعیت جدید است.

وبگاه «العربی‌الجدید» به نقل از یک منبع دیپلماتیک مصری گزارش داد که حفتر به زودی به عربستان سعودی سفر می‌کند و خواهان حمایت‌های بیشتر رسانه‌ای و دیپلماتیک است.

این منبع افزود که دوره آتی شاهد حمایت نظامی و لجستیکی بیشتر از حفتر خواهیم بود به خصوص اینکه نیرو‌های حفتر اکنون توانایی پیشروی به سمت طرابلس پایتخت لیبی را ندارند و با مقاومت سرسختانه نیرو‌های وابسته به دولت وفاق ملی به ریاست السراج مواجه شده‌اند.

حفتر ۲۷ مارس گذشته پیش از آغاز حملات به طرابلس، به ریاض سفر کرد و با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و بن سلمان، ولی عهد این کشور دیدار کرد.

طبق این گزارش، ناکامی نیرو‌های حفتر برای نفوذ به طرابلس باعث شده که کشور‌های اروپایی به استقبال از السراج روی آورند.

حملات نظامیان حفتر برای تصرف پایتخت لیبی اکنون وارد دومین ماه شده است و آن‌ها از چهارم آوریل گذشته با حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر حملات خود برای تصرف طرابلس را آغاز کرده و توانستند به چهار شهر اصلی واقع در اطراف طرابلس (صبراته، صرمان، غریان و ترهونه) و نیز جنوب این شهر نفوذ کنند، اما با شکست‌هایی مواجه شده و در بیشتر محور‌ها عقب‌نشینی کردند و نتوانستند از حصار امنیتی این شهر عبور کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار