مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

فتح خرمشهر نماد مقاومت و پیروزی در تمام سال‌های دفاع مقدس بود

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: خرمشهر و فتح خرمشهر نماد مقاومت و پیروزی در تمام سال‌‌های دفاع مقدس بوده و زنده نگه داشتن سوم خرداد در حقیقت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و پیروزی است.
کد خبر: ۳۴۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ - 14May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در دیدار با «سیدحسن میرعماد» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: جهاد سازندگی در هشت سال دفاع مقدس پا به پای رزمندگان سپاه، ارتش حرکت کرد و در عملیات‌های مختلف نقش ارزنده و مثمر ثمری را ایفا کردند.

وی گفت: نام جهاد همیشه یادآور خاطرات بزرگی از حماسه‌های این نهاد مقدس و انقلابی است که ضرورت دارد به نسل جوان کشور منتقل شود.

سلامی اضافه کرد: با فتح خرمشهر وضعیت جنگ از نظر سیاسی، نظامی، اقتصادی به نفع ایران تغییر کرد بعد از آن عملیات‌های بزرگ رزمندگان شکل گرفت و خرمشهر و فتح خرمشهر نماد مقاومت و پیروزی در تمام سال های دفاع مقدس بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان سوم خرداد را روز بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: زنده نگه داشتن سوم خرداد در حقیقت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و پیروزی است.

این مسئول با بیان این مطلب که دایرة‌المعارف دفاع مقدس استان سمنان در حال تدوین است افزود: همکاری جهاد کشاورزی در خصوص جمع‌آوری آثار و اسناد و  تنظیم  دایرةالمعارف دفاع مقدس مورد عنایت قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان آمادگی دارد با بهره‌گیری از اساتید مجرب و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان را جهت آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به مدت ۱۲ ساعت به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار کند.

سلامی در خصوص جمع آوری اسناد دفاع مقدس تصریح کرد: جمع‌آوری آثار و خاطرات رزمندگان و ایثارگران جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن عزیزان بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان تاکید کرد: کار امروز ما تکمیل رسالت دیروز رزمندگان و دلاور‌مردان دفاع مقدس است و باید در این مسیر، تلاش خود را مجاهدت در راه اسلام و انقلاب بدانیم.

در پایان این جلسه مقرر شد جمع آوری آثار و اسناد رزمندگان جهاد در دفاع مقدس، استفاده از راویان دفاع مقدس در برنامه‌های فرهنگی، برگزاری دوره ضمن خدمت آشنایی با علوم و معارف کارکنان به مدت 12 ساعت به صورت حضوری و مجازی، تکمیل سنگر جهاد در دوران دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در مناسبت‌های مرتبط با دفاع مقدس و... برنامه‌ریزی و اجرا گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار