سردار «پاکباز» فرمانده مرزبانی استان خوزستان شد

پیش از ظهر امروز با حضور فرمانده مرزبانی کشور، سردار «لطفعلی پاکباز» به عنوان فرمانده مرزبانی استان خوزستان معرفی شد.
کد خبر: ۳۴۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ - 14May 2019

سردار «پاکباز» فرمانده مرزبانی استان خوزستان شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی خوزستان اظهار داشت: روحیه ولایی و انقلابی مرزبانان در حفاظت و صیانت از مرزها، سبب شده نگرانی از امنیت مرز‌ها نداشته باشیم، ولی با این حال همواره آماده برخورد با عوامل احتمالی ناامنی‌ها در مرز‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه تهدید‌های پیرامونی مرز‌ها فراوان ولی امنیت درونی مرز‌های کشور بسیار بالا است، افزود: هیچ کشوری همانند جمهوری اسلامی ایران نیست که این‌گونه تهدید‌های پیرامونی در مرز‌ها داشته باشد، ولی در عین حال امن‌ترین کشور جهان است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران با هشت هزار و 755 کیلومترمرز خاکی و آبی با 15 کشور همسایه است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ تعداد همسایگان پس از روسیه و چین، سومین کشور جهان است.

وی به وظیفه سنگین و حساس مرزبانی اشاره و بیان کرد: بسیاری از کشور‌های جهان به ارتباط صمیمانه و قلبی مقام معظم رهبری و مردم غبطه می‌خوردند و این مهم، از مولفه‌های مهم «اقتدار» و «شکست ناپذیری» ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

سردار رضایی ادامه داد: تکلیف مداری و صیانت از مرز‌ها در ماموریت‌های مرزبانی جاری و این نقطه قوت و استحکام مرزبانی جمهوری اسلامی ایران است و همه مرزبانان در حال جهاد هستند و این مهم، سرمایه معنوی بزرگی برای ماموران مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی ناجا به اهمیت و حساسیت جایگاه مرز‌ها در نظام بین الملل اشاره کرد و گفت: هرگونه تنش، ناامنی و درگیری مرزی تبدیل به مسئله بین المللی می‌شود و این نشان از حساسیت فوق العاده مرز‌ها در روابط کشور‌ها را دارد.

بر اساس این گزارش، صبح امروز با حضور سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی کشور، سردار «لطفعلی پاکباز» به عنوان فرمانده مرزبانی استان خوزستان منصوب و از خدمات 40 ساله سردار «عبداله نظرپور» فرمانده پیشین مرزبانی این استان تقدیر شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار