مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان خبر داد؛

برگزاری بیش از 600 برنامه شاخص به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در سمنان

«محمدحسن سلامی» گفت: تاکنون بیش از 600 عنوان برنامه در دستگا‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، تشکل‌های مذهبی و مردمی، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های فرهنگی به دبیرخانه ستاد بزرگداشت سوم خرداد سمنان ارسال شده است.
کد خبر: ۳۴۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ - 15May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در نشست خبری بزرگداشت سوم خرداد با اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار داشت: فتح خرمشهر نماد عزت و اقتدار نظام اسلامی  و انقلاب ایران در جهان بود.

وی  با بیان اینکه  فتح خرمشهر اوج پیروزی ما در سال‌های دفاع مقدس بود افزود: تا قبل از فتح خرمشهر، دشمن حالت تهاجمی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشت؛ اما پس از آن دشمن حالت تدافعی به خود گرفت.

سلامی ادامه داد: فتح خرمشهر، عملیات بی‌نظیری بود که دنیا را شگفت‌زده کرد که نقطه عطفی در تاریخ کشور اسلامی ما شد و همه دنیا ناباورانه به پیروزی ما نگاه می‌کردند.

این مسئول بیان داشت: سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر یکی از صفحات برجسته و زرین تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است که به تعبیر حکیمانه بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران تنها فتح خاک نیست بلکه فتح عالی‌ترین ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: پیروزی ما در دوران دفاع مقدس حاصل مجاهدت رزمندگانی بود که با قدرت ایمان، اتکا به خدا، ایثار، وحدت و پیروی از ولایت در برابر دشمنان مقابله کردند.

وی بیان داشت: امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و از‌خود‌گذشتگی‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است و مجاهدت رزمندگان و دفاع غیورانه این عزیزان، اسلام و ملت عزیز ایران را برای همیشه تاریخ سرافراز کرد.

سلامی تصریح کرد: استان سمنان در عملیات آزادسازی خرمشهر 85 شهید از نیروهای مردمی و سپاه، 107 شهید از ارتش و 170 مجروح و جانباز نقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرد.

برگزاری بیش از 600 برنامه شاخص به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در سمنان

این مسئول در خصوص 46 یادمان شهید گمنام استان سمنان بیان داشت: 90 درصد از یادمان‌های شهدای گمنام استان سمنان با محوریت مردم و خیرین کامل شده و امیدواریم 10 درصد باقی‌ مانده تا پایان سال 99 به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص برنامه‌های سوم خرداد بیان داشت: تاکنون بیش از 600 عنوان برنامه در دستگا‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، تشکل‌های مذهبی و مردمی، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های فرهنگی به دبیرخانه ستاد بزرگداشت سوم خرداد سمنان ارسال شده است.

وی در خصوص برنامه‌های شاخص و مهم دستگاه‌های اجرایی گفت: برگزاری همایش مودت نیرو‌های مسلح، برگزاری صبح‌گاه مشترک نیرو‌های مسلح، برگزاری دوره آموزشی معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی، برگزاری شب شعر و خاطره در مساجد و نهاد‌های فرهنگی، فضاسازی فرهنگی و تبلیغی شهر به مناسبت سوم خرداد و ماه رمضان، سرکشی از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، حضور گسترده آحاد مردم و جامعه ایثارگری در مراسم گلباران گلزار شهدا، حضور عموم مردم در نمازجمعه سوم خردادماه، نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، دیدار با ائمه جمعه در استان و شهرستان،همایش روحانیت، رژه موتوری نیروهای مسلح، برگزاری مسابقات وزرشی و فرهنگیو... در سطح استان اجرا خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، امسال در روز‌های دوم تا چهارم خرداد با شعار «ما پیروزیم» در استان سمنان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

برگزاری بیش از 600 برنامه شاخص به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در سمنان

برگزاری بیش از 600 برنامه شاخص به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در سمنان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار