نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

جوانان ما گرفتار سبک زندگی وارداتی شده‌اند

آیت‌الله «مصطفی علما» گفت: امروزه بسیاری از رسوم و سنت‌های زیبای ایرانی اسلامی در حال از بین رفتن است و جوانان ما گرفتار سبک زندگی وارداتی شده‌اند.
کد خبر: ۳۴۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ - 15May 2019
جوانان ما گرفتار سبک زندگی وارداتی شده اندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در نشست کارگروه سبک زندگی ایرانی اسلامی اظهار داشت: امروزه بسیاری از رسوم و سنت‌های زیبای ایرانی اسلامی در حال از بین رفتن است و جوانان ما گرفتار سبک زندگی وارداتی شده‌اند.

آیت الله علما گفت: بسیاری از فرهنگ‌های وارداتی جدید نظیر آپارتمان نشینی، غذا‌های ناسالم، کم تحرکی، کم تحملی در زندگی زناشویی و راحت شدن طلاق، رفتار‌ها و فرهنگ‌هایی است که امروز مردم و خصوصا جوانان ما را گرفتار کرده و از زندگی زیبای ایرانی اسلامی که پیش از این داشتیم دور ساخته است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در جوانان گفت: متاسفانه عوامل زیادی دست به دست هم داده که سن ازدواج را بین جوانان بالا برده که بخشی از این عوامل توسط دولت و نظام باید حل شود و بخشی نیز با تغییر فرهنگ قابل تغییر خواهد بود.

وی گفت: با تغییر و بازگشت به سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌توان از بار‌هایی که بر دوش جوانان گذاشته‌ایم کم کرد که آسان گرفتن عروسی ها، مهریه‌های سبک و... از این دست است.

آیت الله علما گفت: نظام و دولت جمهوری اسلامی هم وظیفه دارند که بحث مسکن و اشتغال جوانان را پیگیری کنند و اگر هر دولتی می‌توانست درصدی ازمشکل مسکن جوانان را در قالب مسکن‌های کوچک رفع کند، امروز این مشکل برطرف می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: در بحث اشتغال نیزکوتاهی‌های فراوانی می‌شود که برای نمونه می‌توان به همین استان کرمانشاه اشاره داشت، در این استان با استعداد‌های فراوان طبیعی اگر مدیریت و تدبیر واقعی وجود داشته باشد نباید جوانی بیکار بماند و تقریبا در همه کشور هم چنین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها