مدرس درس دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

بیان اهمیت آشنایی با دفاع مقدس بجای اجباری کردن درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها

«حسین پیرایش» گفت: درسی که دانشجویان اختیاری انتخاب می‌کنند به آن علاقه بیشتری نشان می‌دهند و بهتر است به جای اجباری کردن انتخاب درس دفاع مقس، اهمیت آشنایی با دفاع مقدس و ضرورت آن در زمان حال برای دانشجویان تبیین شود.
کد خبر: ۳۴۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 16June 2019

بیان اهمیت آشنایی با دفاع مقدس بجای اجباری کردن درس دفاع مقدس در دانشگاه«حسین پیرایش» مدرس درس دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی در خصوص اهمیت تدریس درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در دانشگاه ها گفت: نسل جوان و دانشجویان امروز ما در جنگ تحمیلی هشت ساله نبودند و لازم است آن ها با گذشته پر افتخار این کشور آشنا شوند.

وی اظهار کرد: دانشجویان باید با ایثار و از خود گذشتگی های نسل جوان آن روزها آشنا شوند و بدانند که در آن زمان تمام دنیا در مقابل کشور ایران صف آرایی کردند. همچنین تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه ها باعث می شود به شبهات نسل جوان در خصوص دفاع مقدس و انقلاب پاسخ درست ارائه شود.

پیرایش با اشاره به اختیاری بودن درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در دانشگاه ها گفت: به نظر من اختیاری انتخاب کردن این درس توسط دانشجویان بهتر از اجباری انتخاب کردن است چون درسی که دانشجویان اختیاری انتخاب می کنند به آن علاقه بیشتری نشان می دهند و بهتر است به جای اجباری کردن انتخاب درس دفاع مقس، اهمیت آشنایی با دفاع مقدس و ضرورت آن در زمان حال برای دانشجویان تبیین شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه نظرسنجی از دانشجویان بعد از ارائه درس دفاع مقدس در نحوه ارائه و موضوعات تدریس درس دفاع مقدس بسیار می تواند تاثیرگذار باشد، افزود: این امکان در دانشگاه پیام نور بجنورد که از سال 90 تاکنون در این دانشگاه تدریس کرده ام وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: من در سال های 65 تا 67 در جبهه حضور داشتم و از طریق سپاه به جبهه اعزام شدم و در مناطق کردستان و همچنین در عملیات والفجر 8 از خاک کشورم دفاع کردم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار