یادواره شهدای زن و همایش «مادر امت» در یزد برگزار شد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با مشارکت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس یزد یادواره شهدای زن استان را هم‌زمان با روز رحلت جان‌سوز امّ الشهیده و مادر امت، حضرت خدیجه کبری (س) و در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار کرد.
کد خبر: ۳۴۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ - 16May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، ماه مبارک رمضان در یزد یادآور شهادت آیت‌الله محمد صدوقی (ره) چهارمین شهید محراب کشور است که در 11 رمضان 1361 بعد از نماز جمعه به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با مشارکت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس یزد، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه الغدیر امسال یادواره شهدای زن استان را هم‌زمان با روز رحلت جان‌سوز ام‌الشهیده و مادر امت، حضرت خدیجه کبری (س) و همسر پیامبر گرامی اسلام (ص) در مسجد روضه محمدیه یزد در کنار تربت پاک شهید محراب دیارمان برگزار کرد.

در این مراسم که ساعت 9 صبح امروز با حضور استاندار یزد، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده نیروی انتظامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر مسئولین یزدی برپا شد، مدعوین یادو خاطره شهید صدوقی و سه شهید حادثه بمب کذاری سال 1361 و 20 شهیده زن استان را گرامی داشتند.

سخنرانی، مدیحه سرایی، شعر خوانی و دکلمه خوانی از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود. همچنین در حاشیه‌های این مراسم به همت سازمان مشارکت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس یزد نمایشگاه برای معرفی 23 شهیده استان نیز برپا بود.

10 رمضان 1402 هجری قمری روز جمعه‌ای از سال 1361 که با یازدهم ماه مبارک رمضان و یازدهم تیرماه هم‏زمان شد. یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق به نام رضا ابراهیم‌زاده، در عملیاتی انتحاری، پس از اقامه نماز جمعه به آیت الله صدوقی نزدیک شد و پس از دست دادن او را در آغوش گرفت. قبل از هر اقدامی در یک لحظه کمربند انتحاری نارنجک‌های همراهش که به دور کمر خود بسته بود، منفجر شد.

آیت الله صدوقی به شهادت رسید و فرد مهاجم در دم کشته شد و یکی از محافظان حلقه یک او به نام احمدرضا سلطانی از ناحیه کمر به پایین به دلیل اصابت ترکش زخمی شد؛ پیکر پاکش در مسجد حظیره (روضه محمدی) یزد دفن شد.

در این حادثه نیز شهیده «ثریا تشکیلی»، «عصمت هوشیار» «فاطمه صغری جعفر» بر اثربمب گذاری و  ازدحام جمعیت به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار