مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان:

هویت استان گلستان در دفاع مقدس با تاریخ شفاهی رزمندگان تدوین خواهد شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های حفظ آثار دفاع مقدس، تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان است؛ هویت استان گلستان در دفاع مقدس با جمع‌آوری اسناد و مدارک و تاریخ شفاهی رزمندگان تدوین خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ - 16May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان گرگان با موضوع تشریح و تبیین آیین‌نامه شورای هماهنگی حفظ آثار و گرامیداشت سی و هفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر، صبح امروز پنج‌شنبه 26 اردیبهشت ماه در فرمانداری گرگان برگزار شد.

هویت استان گلستان در دفاع مقدس با تاریخ شفاهی رزمندگان تدوین خواهد شد

در این جلسه سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان ضمن تبریک پیشاپیش سوم خرداد به تشریح کمیته های آیین‌نامه شورای هماهنگی حفظ آثار پرداخت و اظهار داشت: براساس آیین‌نامه ابلاغی، کمیته ها تشکیل و گزارشات خود را در شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان ارائه دهند.

وی افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های حفظ آثار دفاع مقدس، تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان است، زیرا هویت استان گلستان در دفاع مقدس با جمع‌آوری اسناد و مدارک و تاریخ شفاهی رزمندگان تدوین خواهد شد.

سردار ملک گفت: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس و تسریع در تکمیل ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان و همچنین یادمان های شهدای گمنام، تشکیل کارگروه همیاران ایثار و تهیه و چاپ ۵۰ عنوان کتاب در تا پایان سال جاری از دیگر اولویت های اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خواهد بود که نیاز است کل استان در این خصوص به میدان آمده و اداره کل حفظ آثار را کمک کنند.

در ادامه صفوی فرماندار گرگان عملیات بیت المقدس را فتح البابی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: همه نیروهای نظامی هماهنگی بسیار خوبی داشتند و آنچه را که برای شکوه رژه رزمندگان نیاز بود در عملیات بیت المقدس انجام دادند.

 وی افزود: عملیات بیت المقدس درس بزرگ برای جمهوری اسلامی بود و امنیت، غیرت، آگاهی، پشتیبانی و مقاومت را در این عملیات با هم داشتیم و امروز همه ما در کشور بصورت یکپارچه، موضوع مقاومت را در دستور کار خود قرار می دهیم.

هویت استان گلستان در دفاع مقدس با تاریخ شفاهی رزمندگان تدوین خواهد شد

هویت استان گلستان در دفاع مقدس با تاریخ شفاهی رزمندگان تدوین خواهد شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها