مولوی خبر داد؛

مطالعه چهار هزار کتاب در چهارمین پویش کتابخوانی

مجری پویش کتابخوانی یادبود هزار و 200 شهید فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی گفت: در طول سال تحصیلی 97 _ 98 هزار و 300جلد کتاب توسط 350 نفر از دانش آموزان خوانده شده است و آمار کل کتاب‌های خوانده شده در طول پویش قریب به چهار هزار جلد کتاب است.
کد خبر: ۳۴۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ - 16May 2019

در  چهارمین پویش کتابخوانی «یادبود هزار و 200 شهید فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی» 4 هزار کتاب مطالعه شد«حسین مولوی» دبیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک و مجری پویش کتابخوانی یادبود هزار و 200 شهید فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی در مراسم اختتامیه پویش کتابخوانی دانش آموزان دبیرستان‎های اراک در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی اظهار داشت: به توفیق الهی چهارمین پویش کتابخوانی دانش آموزان دبیرستان‌های «امام علی (ع)»، «شاهد شهید نجفی» و «علامه حلی» در طول سال تحصیلی 97 _ 98 برگزار شد و در طی این پویش هزار و 300 جلد کتاب توسط 350 نفر از دانش آموزان خوانده شده است. آمار کل کتاب های خوانده شده در طول پویش قریب به 4 هزار جلد کتاب خوانده شده است.

وی افزود: اکثر قریب به اتفاق کتاب های خوانده شده در این پویش با مضامین مذهبی، سیره شهدا و رزمندگان استان مرکزی و دفاع مقدس، زندگی نامه بزرگان اسلام و انقلاب است که در قالب های مختلف رمان و طنز نوشته شده است.

مولوی در ادامه گفت: امسال با کمک بسیج دانش آموزی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تعدادی از معلمان درس آمادگی دفاعی مدارس نیز به این پویش پیوستند که الحمدلله با اضافه شدن این معلمان گرانقدر بستر برگزاری پویش در مدارس دیگر نیز به وجود آمد.

مولوی تصریح کرد: در این مدارس هم درحدود دو هزار و 500 جلد کتاب خوانده شده است و این آمار بسیار درخشان در عرصه کتابخوانی دانش آموزان استان است.

وی گفت: این پویش با مسابقات کتابخوانی که در کشور رایج است متفاوت است، در این پویش دانش آموزان پس از مطالعه کتاب، باید در حضور جمع محتوای کتاب را به صورت خلاصه ارائه دهد که این امر به تقویت اعتماد به نفس و قدرت بیان آنان کمک می کند.

مولوی افزود: در اردیبهشت هر سال برای این پویش اختتامیه‎ای برگزار می‌شود که در حدود 300 دانش آموز کتابخوان در آن شرکت می کنند و از فعالان امر کتابخوانی و برگزیده به صورت نقدی تقدیر به عمل می آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها