تظاهرات مردم الجزائر برای سیزدهمین جمعه متوالی

مردم الجزائر برای سیزدهمین جمعه متوالی تظاهرات کرده و خواستار برکناری تمامی عناصر دوره «بوتفلیقه» از قدرت و به تعویق افتادن برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.
کد خبر: ۳۴۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ - 17May 2019

تظاهرات مردم الجزائر برای سیزدهمین جمعه متوالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفا‌پرس، صد‌ها نفر از مردم الجزائر امروز برای سیزدهمین جمعه متوالی تظاهرات کرده و نیرو‌های پلیس نیز میدان «البرید المرکزی» را با قرار دادن موانع آهنی بستند تا از ورود معترضان به این میدان جلوگیری کنند.

معترضان همچنین به اقدام پلیس مبنی بر عدم اجازه برای برگزاری تظاهرات در میدان البرید المرکزی اعتراض کردند.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، معترضان که در نزدیکی میدان مذکور تجمع کرده بودند، با سر دادن شعار‌هایی خواستار کناره‌گیری «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور موقت و «نورالدین بدوی» نخست‌وزیر الجزائر از قدرت شدند.

تظاهرات‌کنندگان شعار می‌دادند «اول برکناری عناصر بوتفلیقه بعد انتخابات»، «روزه‌داریم و پایدار»، «چهره‌های فاسد باید مجازات شوند».

معترضان از اینکه ارتش الجزائر در پاسخ به خواسته‌های مردمی و عزل بن صالح و بدوی تعلل می‌کند، انتقاد کردند.

از چند هفته پیش مسئولان قضایی اعم از نظامی و غیرنظامی اجرای تحقیقات درباره قساد و همدستی علیه ارتش را آغاز کرده و در همین راستا چند شخصیت برجسته از جمله برادر بوتفلیقه، ژنرال «محمد مدین» و سرلشکر «بشیر طرطاق» دو رئیس سابق دستگاه اطلاعات و «احمد اویحیی» نخست‌وزیر سابق بازداشت شدند.

برگزاری این تظاهرات در حالی است که یک ماه پیش «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق الجزائر در پی اعتراضات مردمی به نامزدی وی برای پنجمین بار متوالی در انتخابات ریاست‌جمهوری، مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد و پس از آن «عبدالقادر بن صالح» رئیس مجلس الأمه (پارلمان) این کشور به عنوان رئیس‌جمهور موقت تعیین شد که البته رضایت معترضان را جلب نکرده و آن‌ها همچنان بر استمرار تظاهرات‌ها تا زمان برکناری تمامی عناصر دوره بوتفلیقه از قدرت، اصرار دارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها