عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اجرای مرخصی زایمان منوط به برطرف شدن مشکل مالی دولت است

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه اظهار داشت: به دلیل بار مالی که این مصوبه برای دولت دارد، اختیار انجام آن به دستگاه های دولتی واگذار شده است.
کد خبر: ۳۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸ - 26November 2014

اجرای مرخصی زایمان منوط به برطرف شدن مشکل مالی دولت است

شهلا میرگلوی بیات عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان دفاع پرس درباره افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه اظهار داشت: سال گذشته این قانون به تصویب مجلس رسید و به دلیل بار مالی که برای دولت داشت، شورای نگهبان آن را رد کرد تا این موضوع برای اصلاح به کمیسیون و صحن مجلس برگردد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس افزود: نمایندگان، این مصوبه را به روشی اصلاح کردند که هر دستگاه دولتی با توجه به شرایط مالی خود، مختار به اجرای آن و یا عدم اجرای آن باشند که بر همین اساس و با توجه به تغییرات ایجاد شده  شورای نگهبان این قانون را تصویب کرد.

بیات در ادامه با بیان این که در حال حاضر بعضی از دستگاه های دولتی این قانون را اجرایی کرده اند، خاطرنشان کرد: ارگانی مانند وزارت بهداشت این مصوبه را اجرا می کند و آموزش و پرورش هنوز برای اجرای آن اقدامی را صورت نداده است.

وی به مشکلات اجرایی شدن این قانون، اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر مشکل ما این است که به دلیل بار مالی، این مصوبه به دستگاه ها تکلیف نشده و بعد از این که دولت مشکل مالی را حل کند تمام دستگا ها به راحتی قادر به انجام این مصوبه هستند.

عضو فراکسیون زنان مجلس در پاسخ به این سوال که اگر این بار مالی توسط دولت تامین شود، بخش خصوصی هم موظف به اجرای آن خواهد شد، تصریح کرد: جلساتی با وزیر کار و مسئولین سازمان تامین اجتماعی داشتیم و درخواست کردیم که باید به طریقی این مشکل را حل  و قانون را اجرایی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار