حماس: اقدام پارلمان آلمان در قبال جنبش تحریم اسرائیل، مایه شرم است

پس از آنکه پارلمان آلمان پیش‌نویس طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن جنبش تحریم رژیم صهیونیستی معروف به «بی. دی. اس» جنبشی «یهودستیز» معرفی می‌شود، حماس در بیانیه‌ای، این اقدام را مایه تأسف و شرم خواند.
کد خبر: ۳۴۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ - 18May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پارلمان آلمان جمعه (دیروز) پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن جنبش تحریم رژیم صهیونیستی معروف به «بی. دی. اس» را جنبشی «یهودستیز» معرفی می‌کند.

پارلمان آلمان از مقامات این کشور درخواست کرده، حمایت‌های مادی از طرح‌هایی که به تحریم رژیم صهیونیستی فرا می‌خوانند، متوقف کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، حماس با صدور بیانیه‌ای این اقدام پارلمان آلمان را محکوم کرد و آن را «مایه تأسف و شرم» خواند.

«باسم نعیم» از اعضای ارشد حماس و رئیس پویش تحریم رژیم صهیونیستی در این باره گفت، با کمال تأسف آلمان نمی‌تواند از «احساس گناه» خود در قبال «یهودی‌ها» خلاص شود، اما رهایی از این احساس نباید به حساب ملت فلسطین، حقوق آن و نیز مبارزه این ملت برای آزادی و استقلال باشد.

نعیم در ادامه تصمیم ظالمانه پارلمان آلمان را محکوم کرد و گفت: «این ملت با تمام ابزار‌های ممکن برای پایان دادن به سیاه‌ترین اشغالگری تاریخ مبارزه می‌کند و «تحریم» یکی از ابزار‌های مسالمت‌آمیز در همین راستاست».

این عضو ارشد حماس در پایان از پارلمان آلمان درخواست کرد، در این تصمیم خود تجدیدنظر کند.

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی (BDS) سرواژه‌های «Boycott، Divestment، Sanctions» به معنای «بایکوت (انزوا)، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» است، از سال 2005 به دست 171 سازمان غیردولتی فلسطینی ایجاد شد تا با ایجاد فشار‌های اقتصادی بر رژیم صهیونیستی، آن را مجبور به پایان اشغال فلسطین و شناسایی حق بازگشت آوارگان کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار