هلاکت شش داعشی در شمال عراق در عملیات نظامی ترکیه

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای از انجام عملیات موفق و هلاکت چند تروریست داعشی در شمال عراق خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ - 18May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع ترکیه روز شنبه از هلاکت شش تروریست داعشی در جریان «یک عملیات امنیتی در شمال عراق» خبر داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» در بیانیه‌ای وزارت دفاع ترکیه در این باره آمده که نیرو‌های امنیتی در یک عملیات موفق به دو کمینگاه تروریست‌های داعش در منطقه «صلاح الدین» در شمال بغداد حمله کردند.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی در این عملیات، همچنین سه کمربند و شش وسیله انفجاری کشف و ضبط کردند.

داعش اواسط سال 2014، تقریبا یک سوم عراق از جمله «موصل» در شمال این کشور را به تصرف خود درآورد و سرانجام اواخر سال 2017 ارتش عراق اراضی خود را از چنگال تروریست‌های داعش خارج ساخت.

هلاکت شش داعشی در شمال عراق در عملیات نظامی ترکیه
عملیات ارتش عراق علیه داعش

این در حالی است که تروریست‌های شکست خورده داعش در قالب هسته‌های پنهان همچنان به حمله‌های پراکنده در استان‌های «نینوا»، «کرکوک»، «دیالی»، «صلاح الدین» و «الانبار» ادامه می‌دهند.

سازمان ملل متحد نیز مرداد گذشته در این زمینه اعلام کرده بود که حدود 30 هزار عنصر داعشی همچنان در عراق و سوریه حضور دارند و قادرند با وجود شکست، حمله‌های تروریستی انجام دهند.

«ابوفاضل ابو رغیف» عضو دستگاه اطلاعاتی عراق نیز سه‌شنبه گذشته از دستگیری هفت نفر از سرکردگان داعشی خبر داد.

وی در گفت‌وگو با «روسیا الیوم» گفت که تیم ویژه دستگاه اطلاعات عراق روز دوشنبه عملیات هلی‌برن در منطقه الصکاره در شهرستان البعاج استان نینوی انجام داد و طی آن هفت نفر از سرکردگان داعشی دستگیر شدند.

ابو رغیف تاکید کرد که بازداشت شدگان قصد داشتند روز‌های اول ماه مبارک رمضان، عملیات تروریستی در شمال، غرب و مرکز کشور انجام دهند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار