ملک سلمان خواستار برگزاری نشست اضطراری شد

پادشاه سعودی خواستار برگزاری اجلاس اضطراری شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب پیرامون تحولات منطقه‌ای شد.
کد خبر: ۳۴۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ - 19May 2019

به گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از رادیو اروپای آزاد، پادشاه سعودی خواستار برگزاری دو جلسه اضطراری در اواخر این ماه برای بحث در خصوص حملات اخیر به کشتی‌های نفت‌کش و تأسیسات تولید نفت در میانه تنش‌های شدید با ایران شد.

وی از سران شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه عرب خواست تا در ۳۰ می (۹ خرداد) برای بحث پیرامون این موضوعات در مکه گرد هم آیند.

امارات متحده عربی که متحد نزدیک عربستان به شمار می‌آید، از فراخوان گردهمایی در اجلاس مکه استقبال کرد و گفت که «شرایط بحرانی» در غرب آسیا، مستلزم اتخاذ یک موضع واحد توسط کشورهای عرب در خلیج فارس و سایر نقاط است.

به گفته یکی از مقامات وزارت امور خارجه عربستان، رهبران حاضر در این اجلاس درباره «تجاوزات اخیر و پیامدهای آن‌ها در منطقه بحث خواهند کرد.»

به گزارش دفاع‌پرس، نفوذ هفت پهپاد تهاجمی انصار الله به عمق هزار کیلومتری عربستان و هدف قرار دادن تأسیسات نفتی این کشور در بندر ینبوع، انتقال روزانه سه میلیون بشکه نفت به اروپا را قطع کرد.

سعودی‌ها ایران را مقصر این حمله و همچنین هدف قرار گرفتن نفت‌کش‌هایش در بندر فجیره می‌دانند. این در حالی است که ایران مشارکت در این حملات را رد کرده است.

انتهای‌پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار