وزیر دفاع:

دشمن از طریق ابزار رسانه در صدد القای ناامیدی در بطن جامعه است

وزیر دفاع گفت: دشمنان از طریق ابزار رسانه در فضای ارتباطات و عملیات روانی در صدد القای حس ناامیدی و یأس به جامعه هستند و در این شرایط روابط عمومی‌ها در ایجاد امید و نشاط در سطح جامعه و مردم از نقش موثر و بسزایی برخوردارند.
کد خبر: ۳۴۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ - 19May 2019

دشمن از طریق ابزار رسانه در صدد القاء ناامیدی در بطن جامعه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش «نقش روابط عمومی هوشمند در اقتدار دفاعی» که در شرکت «صا ایران» وزارت دفاع برگزار شد، با تبریک روز «ارتباطات و روابط عمومی» به دست‌اندرکاران این حوزه در مجموعه وزارت دفاع اظهار داشت: متولیان روابط عمومی در وزارتخانه پر افتخار دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح طلایه‌داران و خط مقدم مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی دشمن هستند که در شرایط هجمه رسانه‌ای استکبار جهانی علیه ملت ایران اسلامی مسئولیت آن‌ها خطیر، حساس و دارای ابعاد پیچیده تری است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به واسطه گسترده شدن عصر ارتباطات و اطلاعات با فضای جدیدی از حکمرانی و امپراطوری رسانه‌ای در دنیای مدرن مواجه هستیم، گفت: روابط عمومی‌ها باید بیش از هر زمان دیگر، نقش حساس خود را متناسب با نوع و حجم تهدیدات هوشمندانه ایفا کرده و در فرایند دریافت، پردازش و انتقال پیام با رعایت اصل «درستی و صحت» پیام خود را به منظور روشنگری و آگاهی آحاد مردم و جامعه مخابره و منتشر کنند.

وی با بیان اینکه در فضای امروز جامعه جهانی حاکمان و دولت‌ها در صدد القای مفاهیم و پیام‌های مورد نظر خود از طریق ابزار‌های رسانه‌ای به مخاطبین در عرصه جهانی هستند، تصریح کرد: بر این اساس روابط عمومی باید با دانش و آگاهی هرچه بیشتر و با دقت مضاعف در تولید پیام‌های روشنگرانه و مملو از واقعیات و حقیقت و در عین حال با صداقت هر =چه بیشتر در برابر رقبای خود نقش آفرینی کنند.

امیر حاتمی با اشاره به نقش دوسویه روابط عمومی‌ها در مجموعه دفاعی کشور عنوان کرد: حفظ انسجام درونی با جامعه هدف (نیرو‌های مسلح) و همچنین توسعه و افزایش اعتماد به دست آمده در آحاد مردم از مهمترین رسالت‌های این مجموعه ارزشی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به جهت توانمندی و ارتقاء قدرت بازدارندگی دفاعی، اعتماد مردم نسبت به مجموعه نیرو‌های مسلح و دفاعی از سطح بالایی برخوردار است، گفت: تلاش مجموعه صنعت دفاعی برای تولید دستاور‌های دفاعی درجهت قطع هرگونه وابستگی در کنار اقدامات ارتباطی و رسانه‌ای هوشمند، موجبات تولید قدرت را برای نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده است.

امیر حاتمی در ادامه سخنان خود با تبیین فرمایش حکیمانه فرمانده معظم کل قوا در خصوص اهمیت جایگاه وزارت دفاع به عنوان حساس‌ترین نقطه نظام افزود: این وزارتخانه همواره کانون توجه دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود و بر این اساس روابط عمومی‌های وزارت دفاع به واسطه داشتن اطلاعات، نقش حساسی در حوزه اطلاع رسانی برعهده دارند و می‌بایست در کنار اطلاع‌رسانی دقیق و هوشمندانه، مراقبت‌های رسانه‌ای را به عنوان یک اصل حفاظتی همواره مورد توجه و اهتمام قرار دهند.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه امروز در اوج تقابل با دشمن در عرصه‌های گوناگون از جمله عرصه جنگ اقتصادی هستیم، افزود: دشمنان از طریق ابزار رسانه در فضای ارتباطات و عملیات روانی در صدد القای حس ناامیدی و یأس به جامعه هستند و در این شرایط روابط عمومی‌ها در تزریق امید و نشاط در آحاد جامعه و مردم از نقش موثر و بسزایی برخوردارند.

حجت‌الاسلام سید محمود رضا بهرامی، معان تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع نیز در این مراسم با تبریک ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی خاطرنشان ساخت: امروز شاهد هستیم که با وجود دسیسه‌های همه جانبه دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، با تلاش و هماهنگی رسانه‌های جمعی و مسئولین روابط عمومی وزارت دفاع و سازمان‌های تابعه، صنعت دفاعی به بهترین نحو معرف اقتدار و عزت ملی شده است.

بهرامی با بیان اینکه امروزه نقش ارتباطات و روابط عمومی در فعالیت‌های سازمانی، نقشی موثر و حیاتی است، افزود: جایگاه روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی بر مبنای حرکت‌های علمی و حرفه‌ای از مشخصه‌های روابط عمومی در عصر ارتباطات قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت توجه و اهتمام به مسئولیت روابط عمومی در کشور به خصوص نیرو‌های مسلح با توجه به جایگاه خطیرشان در تامین امنیت ملی احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی باید با بکارگیری منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اصول علمی و اخلاق حرفه‌ای، پاسخگوی نیاز‌های سازمان و جامعه هدف باشند.

امیر سرتیپ دوم داود عبدی، مدیرکل روابط عمومی وزارت دفاع نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه روابط عمومی در سال ۹۷ در حوزه انتشار اخبار، مستند سازی فعالیت‌ها، پیوست‌های عملیات روانی، تحلیل رسانه‌های داخلی و خارجی و موضع‌گیری روابط عمومی در خصوص مدیریت شایعات و... با بیان فعالیت‌های حساس حوزه ارتباطات در راستای افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی اظهار داشت: روابط عمومی سازمان‌های تابعه وزارت دفاع برآنند تا با برنامه ریزی منسجم، دقیق، راهبردی و هدفمند وظایف خطیر خود را به نحوی شایسته اجرایی و عملیاتی کنند.

وی افزود: متولیان روابط عمومی وزارت دفاع به عنوان سرداران جبهه فرهنگی با چشمانی باز و درک عمیق از شرایط کنونی و تهدیدات متنوع و با تعامل تنگاتنگ با مدیران متعهد و متخصص وزارت دفاع و با حمایت‌های همه‌جانبه امیر سرتیپ حاتمی و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای اقتدار دفاعی و منزلت اجتماعی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمن ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها