مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

اجرای بیش از 100 برنامه بزرگداشت سوم خرداد در فارس

سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر نقطه عطف در دفاع مقدس است، گفت: به همین مناسبت در استان فارس بیش از 100 برنامه به مناسبت بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ - 21May 2019

اجرای بیش از 100برنامه‌ بزرگداشت سوم خرداد در فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» دبیر ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان فارس با بیان اینکه از جمله تاریخی حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» می‌توان  به ارزش و بزرگی عملیات بیت المقدس رسید، اظهار داشت: عملیات بیت المقدس نقطه عطف و یکی از بزرگترین و مهترین عملیات های دوران دفاع مقدس بود که جریان جنگ را تغییر داد و باعث تقویت روحیه پیروزی در رزمندگان شد. به همین مناسبت و به منظور پاسداشت این حماسه بزرگ بیش از 100 برنامه در سطح استان فارس برگزار خواهد شد.

گرامی بیان داشت: عملیات بیت‌المقدس یکی از مهمترین عملیات‌های کلاسیک دفاع مقدس بود که  طی سه مرحله‌ به سه هدف مهم از جمله آزادسازی شهرهای خرمشهر و هویزه، آزاد کردن جاده خرمشهر و رسیدن به مرزهای بین‌المللی صورت گرفت و یگان های استان فارس نیز نقش ویژه در این عملیات داشتند که از جمله یگانهای استان فارس حاضر در این عملیات تیپ 33 هوابرد المهدی (عج) سپاه، یگانهای ارتش استان و تیپ امام سجاد(ع) سپاه فارس به نقش آفرینی پرداختند که استان فارس بیش از 330 شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه این عملیات به دلیل وحدت و تعامل بین نیروها، ایمان و اعتقاد قوی رزمندگان و رهبری حضرت امام خمینی و ... منجر به پیروزی ملت ایران شد، گفت: در این عملیات حدود شش هزار کیلومتر مربع از خاک کشور که در ابتدای جنگ به اشغال درآمده بود، آزاد شد و 19 هزار اسیر و 30 هزار کشته و مجروح از دشمن گرفته شد.

گرامی افزود: عمليات بيت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد نقطه عطف و نماد پیروزی ما در تاريخ دفاع مقدس بود و این پیروزی بزرگ معادلات سياسی و نظامی دشمنان انقلاب اسلامی را بر هم زد و همه دنیا ناباورانه به پیروزی ما نگاه می‌کردند.

دبیر ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر استان فارس تصریح کرد: حماسه فتح خرمشهر ثمره جهاد در راه خدا، ایثار و از خودگذشتگی، پیروی از امام و رهبری بود و رزمندگان با ایمان به خدا و روحیه جهادی و انقلابی در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: مبارزه با دشمن هیچگاه اتمام نیافته فقط میدان جنگ از جبهه‌های نظامی به مباحث اقتصادی، فرهنگی، رسانه ای و تحریم تغییر کرده و با وحدت و روحیه حماسی باید در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد و در این جنگ پیروز و سربلند شد.

گرامی اظهار داشت: امنیت، آسایش، آرامش، عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی نتیجه از خودگذشتکی و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه امسال این ایام الله طی چهار روز از یکم تا چهارم خرداد با نام های روز اول خرداد با عنوان رسانه، دفاع مقدس و مقاومت، روز دوم خرداد با عنوان روز شهداء و ایثارگران پیروان ولایت، روز سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی و روز چهارم خرداد به عنوان روز دزفول روز مقاومت و پیروزی و با شعار «ما پیروزیم» برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: برنامه های بزرگداشت سوم خرداد اکثراٌ به صورت مشترک با همکاری سازمانها، نهاد ها و ادارات برگزار می‌شوند که از جمله برنامه‌های می‌توان به سخنرانی مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا و شهدای گمنام در سراسر استان، حضور راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس به مدارس و ادارات، فضاسازی شهری با توجه به همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های لیالی قدر، سرکشی از خانواده شهدای عملیات بیت المقدس، برگزاری آیین‌های تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان عملیات بیت المقدس، برگزاری یادواره‌های شهدا ، برنامه ویژه تلویزیونی و رادیویی سوم خرداد توسط صداوسیمای استان، نشست تخصصی کارشناسان رسانه و دفاع مقدس، بازدید اقشار مختلف از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و برپایی نمایشگاه‌های عکس و کتاب دفاع مقدس نام برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها