مدیر امور محتوایی و موزه‌­آرایی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

طرح محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید کمترین انحراف از معیار را داشته باشد

«محمدعلی دانشی‌­راد» گفت: مراکز فرهنگی دفاع مقدس مردمی هستند، بر همین اساس باید در ارائه محتوا کیفیت را مد نظر داشت تا کمترین انحراف از معیار را داشته باشیم.
کد خبر: ۳۴۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵ - 21May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه بررسی طرح محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، «محمد منزوی» جانشین مهندسی و امور یادمان­‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، «محمدعلی دانشی­‌راد» مدیر امور محتوایی و موزه­‌آرایی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، «غلامرضا جدیدزاده» مسئوول امور قراردادها و نظارت بنیاد حفظ آثار و نشر ازرش‌­های دفاع مقدس و کارگروه محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی امروز در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در این نشست اظهار داشت: امیدواریم این جلسه به انسجام بخشی به موضوع طرح محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس و اتخاذ تدبیر در راستای تحقق یک هدف مبارک در تهیه طرح‌­های محتوایی این مرکز بیانجامد.

وی افزود: طرح تهیه شده یک مطلب راهبردی و کلان است و راهنمای تهیه طرح اجرایی به شمار می‌­رود. هنوز طرح اجرایی محتوا تهیه نشده است و این طرح به عنوان راهنمای طرح‌ریزی محسوب می­‌شود.

وی در پایان گفت: این آمادگی وجود دارد که اصلاحاتی را در این طرح کلی و راهنمای طرح­‌ریزی انجام دهیم تا طرح اجرایی را بر اساس تدابیر بنیاد حفظ آثار ونشر ازرش‌­های دفاع مقدس عملیاتی کنیم.

«محمد منوزی» سپس ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه تهیه طرح محتوایی مرکز فرهنگی بر لزوم ارتباط بیشتر کارگروه محتوایی با معاونت مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای رفع معایب و یا نواقص تأکید کرد.

در ادامه «سیدمحمدباقر طباطبایی» پژوهشگر طرح محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در سخنانی به تشریح این طرح پرداخت.

سپس «محمدعلی دانشی‌­راد» در سخنانی ابراز داشت: طرح محتوایی، یک موضوع فرآیندمحور است و نمی‌­شود به صورت آنی با محصول نهایی آن مواجه شد و قضاوت کرد. بلکه از ابتدا باید به صورت تدریجی و گام به گام حرکت کرد تا به مقصد نهایی رسید.

وی افزود: برای ارزیابی و نهایی کردن طرح محتوایی باید حتماً جلسات متعددی تشکیل شود و گام به گام و فصل به فصل جلو رفت تا بخش‌­های لازم را بیشتر توجیه شویم و اگر ایراداتی نیز در طرح وجود دارد بیان شود تا در نهایت طرح اصلاح شد و محصول نهایی به تصویب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس برسد.

مدیر امور محتوایی و موزه‌­آرایی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خاطر نشان کرد: بخش دوم بحث محتوایی که باید به خوبی به آن پرداخته شود تیمی است که باید به سوژه‌­های استانی بپردازد و وقایع و مستندات تاریخ جنگ استان را استخراج کند تا در دل طرح بگنجد. که این کار زمان­‌بر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: باید ارتباطات مستمر بین گروهی که کار محتوایی مرکز فرهنگی را انجام داده‌­اند و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس صورت بگیرد و جلسات مختلفی و بدون وقفه نیز برگزار شود تا ما حصل آن طرحی با کمترین انحراف از معیار باشد.

وی در پایان گفت: دلبستگان به دفاع مقدس جمعی کثیری از مردم کشورمان را تشکیل می­‌دهند، از طرفی به دلیل اینکه مراکز فرهنگی دفاع مقدس مردمی هستند، باید در ارائه محتوا کیفیت را مد نظر داشت تا کمترین انحراف از معیار را داشته باشیم.

در این نشست مقرر شد تا کارگروه طرح محتوایی، طی جلساتی که در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس برگزار می شود طرح تدوین شده را جهت بررسی بیشتر و رفع نواقص به معاونت مهندسی بنیاد حفظ آثار ارائه کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار