به مناسب سالروز آزادسازی خرمشهر؛

«نشست تخصصی خبر و دفاع مقدس» در کرمان برگزار شد

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر «نشست تخصصی اصحاب رسانه و کارشناسان عرصه خبر» در کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ - 22May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کرمان، «عباس تقی‌زاده» مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی امروز در نشست تخصصی اصحاب رسانه و دفاع مقدس اظهار داشت: هر خبر و عکس از دوران دفاع مقدس، سند افتخاری برای نسل‌های گذشته، امروز و آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دورانی پر از حماسه و ایثارگری‌های رزمندگان است افزود: رسانه‌های ما در آن دوران، محدود به رادیو و تلویزیون بودند و اگر خبرنگاران دوران دفاع مقدس نبودند، حقانیت ما در این دوران به اثبات نمی‌رسید.

تقی‌زاده با بیان اینکه ما باید قدردان مجاهدت‌های همه رزمندگان و مردم در دوران دفاع مقدس باشیم، گفت: باید از دوران دفاع مقدس انرژی گرفت، زیرا آموزه‌های این دوران بهترین الگو و سرمایه بزرگی برای ملت ایران در برابر تهدیدها است.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: جنگ رسانه‌ای ما با غرب هنوز تمام نشده و نقش و وظیفه ما در این عرصه چند برابر است.

«نشست تخصصی خبر و دفاع مقدس» در کرمان برگزار شد////در حال ویرایش

همچنین «اکبر شجاعی» یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از آن دوران پرداخت و بیان داشت: از جنگ صحبت کردن و از بیان شور این جوانان در هشت سال دفاع مقدس، حرف زدن بسیار سخت است و باید سال‌ها نویسندگان تلاش کنند تا بتوانند این خاطرات را احیاء و به نسل‌های آینده منتقل کنند که کسانی که در دفاع مقدس بودند با چه نیرویی وارد شده و با چه روحیه‌ای در مقابله با دشمن هشت سال جنگیدند.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از شهید بزرگوار «غلامرضا اتشی گوهری» پرداخت و گفت: پایگاه برنامه‌های جبهه و جنگ  در صدا و سیما بود و غلامرضا همیشه یک ضبط و صوت داشت با چهره خندان سعی می‌کرد با رزمندگان مصاحبه داشته باشد و وقتی من سئوال می‌کردم شما از اینجا هم می‌توانید گزارش بگیرد؛ جواب می‌داد: با توجه به کمبود امکانات باید در جایی استفاده کنیم که برای مردم اثر پذیرتر باشد.

 وی ادامه داد: در آن دوران دو برنامه که یکی رادیویی و 30 دقیقه زمان داشت و یکی تلویزیونی بود که جمعه‌ها پخش می‌شد و برای اینکه خانواده‌ها از نگرانی فرزندانشان در خط مقدم بیرون بیاییند، سعی می‌کردیم که 30 دقیقه برنامه را مصاحبه با این رزمندگاه داشته باشیم که مخاطب بسیاری داشت.

ابوالفضل کارآمد عکاس دوران دفاع مقدس  نیز در این نشست به ذکر خاطراتی از آن دوران پرداخت و متذکر شد: من جزو اولین‌هایی بودم که به خرمشهر رفتم، اما وقتی به آنجا رسیدم گفتند خرمشهر سقوط کرده و من از صحنه‌هایی در جبهه عکس برداری کردم که در مجموعه «عکس‌های آفتابی» به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار