در نشست هم اندیشی با موضوع رسانه و دفاع مقدس مطرح شد؛

غفلت از تربیت خبرنگار بحران و جنگ

«حسن قربانی» از رزمندگان و خبرنگاران دفاع مقدس گفت: در دوران هشت ساله دفاع مقدس رسانه‌ها نقش اساسی در تهییج مردم برای پیروز شدن در جنگ تحمیلی، داشتند.
کد خبر: ۳۴۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ - 22May 2019

غفلت از تربیت خبرنگار بحران یا جنگبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «علی اصغر محسن‌شیخی» مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و پیشکسوتان عرصه خبر با موضوع دفاع مقدس داشت، اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که به مناسبت گرامی‌داشت فتح خرمشهر پیش‌بینی شده نقش رسانه در عرصه دفاع مقدس و جبهه مقاومت است، زیرا دریافت نقطه نظرات این عرصه می‌تواند مثمر ثمر باشد.

امیر سرتیپ دوم «حمیدرضا گرامی» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم عنوان کرد: دوران دفاع مقدس غالب مردم از طریق رسانه و بیشتر رادیو اخبار را مطلع می‌شدند البته روزنامه هم بعضا به جبهه‌ها می‌آمد، اما در هفته یکی یا دو تا روزنامه به دست رزمندگان می‌رسید.

وی افزود: نقش رسانه در آن زمان به حدی بود که می‌توانست مردم را برای حضور در مناطق عملیاتی تهییج کند از سوی دیگر خبرنگارانی هم که در دفاع مقدس شرکت داشتند، بواسطه داشتن علاقه و شجاعت بود.

«حسن قربانی» از رزمندگان و خبرنگاران دوران دفاع مقدس هم در این نشست بیان داشت: در دوران دفاع مقدس رسانه‌ها نقش اساسی در تهییج مردم برای پیروز شدن در جنگ تحمیلی، داشتند.

وی افزود: اگر به دوران دفاع مقدس نگاه کنیم باید عواملی مانند توجه به منافع و امنیت ملی، سیاست‌های سازمانی و ناسیونالیسم مذهبی را باید مد نظر قرار دهیم البته تمام این عوامل حول محور رهبری قرار می‌گرفت.

قربانی همچنین در پاسخ به مطالب عنوان شده از سوی خبرنگار ما مبنی بر اینکه در تربیت خبرنگار جنگی یا بحران دستگاه‌های مربوطه کوتاهی کردند و نسبت به این موضوع توجهی ندارند، گفت: سال‌هایی که از دوران دفاع مقدس می‌گذرد نتوانستیم فردی هم‌چون «غلامرضا رهبر» را تربیت کنیم به عبارت دیگر در زمینه تربیت خبرنگار تخصصی بحران، اقدام اساسی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار