در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس، مقاومت عنوان شد؛

«رادیو» بخش اعظم رسانه را در دفاع مقدس به دوش می‌کشید

«مفید اسماعیلی» گفت: رادیو رسانه‌ای بود که هم در اختیار رزمندگان و هم در اختیار خانواده‌ها قرار داشت و از این جهت بخش اعظم مسئولیت رسانه را در دفاع مقدس رادیو به دوش می‌کشید.
کد خبر: ۳۴۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ - 22May 2019

«رادیو» بخش اعظم رسانه را در دفاع مقدس به دوش می‌کشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «مفید اسماعیلی» مشاور فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی «رسانه، دفاع مقدس، مقاومت» با گرامی‌داشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان، اظهار داشت: رادیو رسانه‌ای بود که هم در اختیار رزمندگان و هم در اختیار خانواده‌ها قرار داشت و از این جهت بخش اعظم مسئولیت رسانه را در دفاع مقدس رادیو به دوش می‌کشید.

وی با اشاره به اینکه پس از رادیو، مطبوعات نقش پررنگی در دفاع مقدس داشتند، افزود: در آن مقطع 3 یا 4 روزنامه بیشتر نداشتیم و به خاطر تحریمی که در حوزه رسانه شده بودیم اخبار ما منتشر نمی‌شد اما با همین تعداد کم رسانه توانستیم جنگ را پیش ببریم.

اسماعیلی با بیان اینکه رسانه نمره خوبی در دفاع مقدس دارد، تعداد شهدای رسانه را 224 شهید عنوان کرد و گفت: همچنین 50 جانباز و 12 آزاده در حوزه رسانه تقدیم شده است.

وی با بیان خاطراتی از دوران اسارت، به نقش رسانه در ایام اسارت نیز پرداخت و گفت: در آن مقطع نیز رادیو به عنوان رسانه مهم در اطلاع رسانی عملیات‌ها نقش مهمی داشت.

کارشناس و فعال رسانه‌ استان افزود: در ابتدای جنگ روزنامه‌ها و جریان‌های گروه‌های معاند تحلیل‌هایی که از جنگ داشتند، به نوعی در انگیزه مردم تشکیک و تردید ایجاد می‌کردند.

رزمنده دفاع مقدس و مدافع حرم با بیان اینکه قبل از انقلاب 104 مرتبه بین ایران و عراق حادثه ایجاد شد، گفت: جنگ تحمیلی صد و پنجمین درگیری بین عراق و ایران بود که ارتش دعراق با 443 هزار نیرو وارد جنگ شد در حالیکه جمهوری اسلامی 290 هزار نیروی رزمی داشت.

اسماعیلی شمار تانک‌های ایران را در پایان جنگ یک هزار و رژیم بعث عراق را چهار هزار تا اعلام کرد و با بیان اینکه همچنین تعداد هواپیماهای جنگی ایران در ابتدای جنگ 447 فروند و 339 فروند در اختیار رژیم بعث بود که در پایان جنگ تعداد هواپیماهای ایران 50 فروند و عراق 600 فروند رسیده بود، افزود: این آمار نشانه پشتیبانی و حمایت کشورهای زیادی از رژیم بعث عراق است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار