مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

اجرای 25 عنوان برنامه به مناسبت سوم خرداد در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: ۲۵ عنوان برنامه به مناسبت سی و هفتمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در استان مازندران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ - 22May 2019

اجرای 25 عنوان برنامه اصلی به مناسبت سوم خرداد در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی «رسانه، دفاع مقدس، مقاومت» که در اداره کل حفظ آثار مازندران برگزار شد، با گرامیداشت سی و هفتمین سالروز حماسه فتح خرمشهر اظهار داشت: با توجه به همزمانی این مناسبت با شب‌های قدر و ایام شهادت امام علی (ع) برنامه‌ها در سطح استان قرآنی برگزار خواهد شد.

ملکی با بیان اینکه خرمشهر در چهار مرحله توسط دشمن به اشغال درآمد، گفت: در سال 59 دشمن در خرمشهر با مقاومت نیروهای سپاهی، بسیجی، ارتشی، ژاندارمری، کمیته شهربانی و مردم عشایر روبرو شد و شکست خورد.

وی با اشاره به تقدیم 6 هزار شهید در عملیات بیت المقدس اظهار داشت: استان مازندران در این عملیات 270 شهید تقدیم کرده است.

ملکی با بیان اینکه استراتژی رژیم بعث با مقاومت مردم خرمشهر دچار تغییر شد و آنان را از دستیابی به اهداف محروم کرد، گفت: سرانجام پس از ۵۷۵ روز با حماسه و جانفشانی‌های رزمندگان، بسیج و مردم خرمشهر آزاد شد.

وی با گرامی‌داشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در سال ۶۱ عنوان کرد: خرمشهر نماد مقاومت ملت ایران است و باید تمرین شود تا نسل‌های بعدی آن را به عنوان یک درس به ذهن بسپارند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اشاره به شکل گیری ۱۰ کمیته و 22 ستاد شهرستانی این بزرگداشت، افزود: مازندران با حماسه آفرینی رزمندگان سه تیپ بیت المقدس، 25 کربلا و 37 نور در عملیات بیت المقدس نقش ویژه ای داشت.

این مسئول شعار امسال این ستاد را «ما پیروزیم» اعلام کرد و گفت: برنامه‌های این مناسبت طبق روز شمار ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح از یکم تا چهارم خرداد برگزار می‌شود.

ملکی با بیان اینکه در روز شمار این بزرگداشت، چهارشنبه یکم خرداد به عنوان «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» نامگذاری شده است، گفت: پنجشنبه دوم خرداد روز شهدا، ایثارگران و پیروان ولایت و جمعه سوم خرداد روز «مقاومت، ایثار، پیروزی، روز ولایتمداری» و شنبه چهارم خرداد روز «دزفول، روز مقاومت و پیروزی» نامگذاری شده است.

این مسئول ضمن تشریح برنامه‌های این مناسبت، اظهار کرد: 25 عنوان برنامه به مناسبت سی و هفتمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در استان مازندران برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک قرآنی در حسینیه عاشقان کربلای مازندران، حضور سخنرانان، فرماندهان و راویان دفاع مقدس در نمازجمعه، عطرافشانی غبارروبی گلزار شهدای سراسر استان، دیدار با خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس و تجلیل از خانواده‌های ۱۸۲ شهید عملیات بیت المقدس، برپایی نمایشگاه کتاب، عکس و محصولات فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام رمضان، بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، برگزاری همایش راویان فتح در بابل، همایش روابط عمومی‌های استان، برگزاریمراسم شب شعر و خاطره، ویزیت رایگان بیماران مناطق کم برخوردار و محروم و برگزاری نشست‌های بصیرتی را از جمله برنامه‌های این مناسبت برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار