مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان:

خرمشهر با توکل به خدا و اعتماد به نصرت الهی فتح شد

سردار محمدرضا حسنی سعدی گفت: فتح خرمشهر با توکل به خدا، اعتماد به نصرت الهی و خون پاک 6 هزار شهید عملیات بیت‎المقدس انجام شد.
کد خبر: ۳۴۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ - 22May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سردار «محمدرضا حسنی سعدی» در گردهمایی پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس استان کرمان که به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس در تاریخ 10 اردیبهشت 1361 و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد و رزمندگان کرمانی قبل از اعزام به عملیات نماز جماعت را به امامت آیت الله حقیقی اقامه کردند و آیت الله حقیقی پس از رفتن رزمندگان، صورت بر خاک پای رزمندگان می گذاشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان در ادامه به بیان خاطراتی از عملیات بیت المقدس پرداخت و گفت: ابراهیم نجفی اهل رودان استان هرمزگان و از رزمندگان لشکر 41 ثارالله به اسارت نیروهای بعثی درآمده بود و هنگامی که عراقی ها به وی گقتند دستهایت را بالا بگیر و اسلحه ات را بینداز، او حاضر نشد که این کار را انجام دهد و بلافاصله کلوخ ها را جمع کرد و به طرف بعثی ها پرتاب کرد که عراقی ها او را به رگبار بسته و شهید کردند و هنگامی که بر زمین افتاد، پشت پیراهنش عبارت "مسافر کربلا" نوشته شده بود.

وی بیان داشت: صدام هنگامی که خبر سقوط خرمشهر را شنید، به سوی فرماندهان لشکرش آب دهان پرتاب کرده و فحش و ناسزا گفته بود که یکی از فرماندهان لشکر عراق به صدام گفته بود ما نمی توانستیم از بمب شیمیایی استفاده کنیم، زیرا نیروهای خودمان آسیب می دیدند، اما صدام گفته بود برای من مهم از دست ندادن محمره بود و فریاد وامحمره سر داده بود.

حسنی سعدی با بیان اینکه فتح خرمشهر با توکل به خدا، اعتماد به نصرت الهی و خون پاک شش هزار شهید عملیات بیت المقدس انجام شد، افزود: رهبری مخلصانه و شجاعانه امام (ره) و اعتقاد به نصرت الهی از مهم ترین عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات بود.

پخش کلیپ نقش رزمندگان لشکر ثارالله در عملیات بیت المقدس و برگزاری نمایشگاه عکس فتح خرمشهر از دیگر برنامه های جنبی گردهمایی پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس استان کرمان بود.

براساس این گزارش، این مراسم به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس و اداره کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار