مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران:

امروز در جنگ اقتصادی باید خرمشهرهای اقتصادی را با راهبرد اقتصاد مقاومتی فتح کنیم

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: همانگونه که در سوم خرداد با توکل بر خدا فتح ارزش‌ها را با فتح خرمشهر داشتیم امروز هم در عرصه جنگ اقتصادی باید خرمشهرهای اقتصادی را با راهبرد اقتصاد مقاومتی فتح کنیم.
کد خبر: ۳۴۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ - 23May 2019

امروز در جنگ اقتصادی باید خرمشهرهای اقتصادی را با راهبرد اقتصاد مقاومتی فتح کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «محمدرضا سوقندی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت خراسان شمالی در دفاع مقدس اظهار داشت: روح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، انگیزه‌های جهادی، مدیریت جهادی و مدیران جهادی است.

وی افزود: خطاب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند، اما این بیانبه بدون انگیزه‌های جهادی، مدیریت جهادی و مدیران جهادی تحقق پیدا نمی‌کند و بهترین الگوی آن هم دفاع مقدس است؛ دفاع مقدس تنها یک تاریخ نیست، واقعه، حادثه و یا یک سرگذشت نیست.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران بیان داشت: باید جریان معارف دفاع مقدس را در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ترویج دهیم و این کار توسط نخبگان، علما، اهل قلم و رسانه انجام می‌شود.

وی متذکر شد: جریان فکری دفاع مقدس، خواستگاه و اساس جریان فرهنگی است و جریان فرهنگی را باید معارف دفاع مقدس رهبری کنند و معارف دفاع مقدس یعنی پیشکسوتان، پیشگامان و حاملان فرهنگ جمعه؛ فرهنگ جبهه، فتح خرمشهر، عملیات بیت‌المقدس و هشت سال دفاع مقدس تا مدافعان حرم در خلا صورت نگرفته است، این جریان یک جریانی است که مردان و زنانی، عاشقانه حماسه آفرینی کردند.

سوقندی تاکید کرد: برای اینکه معارف دفاع مقدس را منتقل کنیم باید مردان و زنان دوران دفاع مقدس به میدان بیایند و از آن طرف بایستی خاطرات و سرگذشت آن ها را با ابزار نوین، بهره‌‌گیری از رسانه، حضور اصحاب هنر و فرهنگ و رسانه، ادبیات و فضای مجازی به نسل های بعدی منتقل کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران بیان داشت: روحیه جهادی و انقلابی یعنی انتقال معارف دفاع مقدس به نسل نو انقلاب، به کسانی که مخاطبان گام دوم انقلاب هستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «خرمشهرها در پیش است»، گفت: یکی از این خرمشهرها، جنگ اقتصادی است؛ ایثار باید کرد، در دوران دفاع مقدس ایثار جان و مال و در شرایط فعلی ایثار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی.

سوقندی ادامه داد: ایثار یعنی منافع ملی، مردمی و انقلاب و ارزش‌ها را بر جناح خودمون ترجیح دادن؛ ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس متعلق به هیچ جریانی، جناحی و گروهی نیست بلکه متعلق به مردم است و سطح آن هم ملی است همانند عاشورا و فرهنگ عاشورا و این همت پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس را می طلبد که برای دفاع از این ارزش ها صحنه را ترک نکنند، این صحنه گاهی عرصه سیاسی، گاهی نظامی و امروز نیز عرصه اقتصاد مقاومتی در جنگ اقتصادی است.

وی گفت: همانگونه که در سوم خرداد با توکل بر خدا فتح ارزش‌‌ها را با فتح خرمشهر داشتیم امروز هم در عرصه جنگ اقتصادی باید خرمشهرهای اقتصادی را با راهبرد اقتصاد مقاومتی فتح کنیم. خوشبختانه دولت و ملت با راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل جنگ اقتصادی، تهدیدها و تحریم ها سیاست مقاومت، خلاقیت و عزت را انتخاب کردند نه پذیرش تسلیم و سازش و ذلت را و درس امروزی که گرفتیم حاصل درس‌‌های عاشورا، عملیات بیت‌المقدس، فتح خرمشهر و هشت سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها