سردار کهنسال:

مقاومت عظیم مردمی، نقشه‌های دشمنان را در خرمشهر تغییر داد

فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: مقاومت عظیم مردمی، نقشه‌های دشمنان را در خرمشهر تغییر داد.
کد خبر: ۳۴۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ - 23May 2019

مقاومت عظیم مردمی، نقشه‌های دشمنان را در خرمشهر تغییر دادبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «کمیل کهنسال» از فرماندهان دفاع مقدس و جبهه مقاومت صبح امروز در صبحگاه قرآنی نیروهای مسلح که در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد، با گرامی‌داشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: همه ابعاد و جوانب این واقعه بزرگ تاریخی باید بهتر شناخته شود؛ زیرا آزادسازی خرمشهر دارای لایه‌های بسیار عمیق و کتاب قطوری است.

وی با بیان اینکه حماسه آزادی خرمشهر را نمی‌توان از حماسه مقاومت در خرمشهر تفکیک کرد، گفت: آزادسازی خرمشهر دارای قلمرو بسیاری است و بدون قلمرو اجتماعی، سیاسی، نظامی و غیره نمی‌توان آن را بررسی کرد.

کهنسال یکی از مهمترین قلمرو حماسه خرمشهر را عقلانیت مدیریت در صحنه‌های جنگ دانست و افزود: بدون تحلیل واقع‌بینانه از دفاع مقدس و جنگ نمی‌توانیم از عظمت آزادی خرمشهر درک درستی داشته باشیم.

وی با اشاره به مقاومت ۳۳ روزه مردم و رزمندگان در خرمشهر ابراز داشت: مقاومت عظیم مردمی، نقشه‌های دشمنان را در خرمشهر تغییر داد.

کهنسال با بیان اینکه شهدا در حضرت امام خمینی (ره) ذوب شده بودند و حرف و سیرو سلوکشان و راهشان، راه امام بوده است، گفت: شهید طوسی، بصیر و شهدای جبهه مقاومت در راه امام (ره) حرکت می‌کردند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با طرح این سوال که چرا به کشور ایران حمله و تهاجم شده و جنگ بر آن تحمیل شده است، افزود: ماهیت دینی انقلاب اسلامی با منافع زرمندان و زورمندان منافات دارد و بندگی خدا سر سازگاری با منافع طاغوت ندارد.

وی با اشاره به اهداف صدام و دشمنان انقلاب اسلامی عنوان کرد: سقوط جمهوری اسلامی ایران یکی از اهداف اصلی دشمنان و حامیان صدام بوده است و مأمور بوده‌اند از طرف آمریکا، ژاندارم منطقه تبدیل شوند.

کهنسال با اظهار اینکه قبل از انقلاب اسلامی، مستشاران نظامی را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دادند، متذکر شد: نیروهای ارتشی در آن دوره تحت مدیریت نیروهای آمریکایی باید عمل می‌کردند و پس از انقلاب اسلامی، مدیریت به دست نیروهای ایرانی درآمد.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اظهار اینکه مردم برای تأمین مواد غذایی با مشکل مواجه بودند، تصریح کرد: دشمنان انتظار نداشتند جمهوری اسلامی پا بگیرد و در جنگ و دفاع مقدس، ابهت ابرقدرت‌ها شکسته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار