استاندار خراسان جنوبی:

عملیات آزادسازی خرمشهر فراتر از یک عملیات نظامی بود

«محمدصادق معتمدیان» با بیان اینکه واقعه فتح خرمشهر را باید فراتر از یک عملیات نظامی دانست گفت: عملیات بیت‌المقدس توازن نظامی در منطقه را به نفع ایرانیان رقم زد و فتح خرمشهر نقطه پایانی بر یک رشته محاسبات و معادلات نظامی بود.
کد خبر: ۳۴۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ - 23May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم گرامی‌داشت فرارسیدن سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در حسینیه جماران بیرجند اظهار داشت: بدون شک تاکنون هیچ کدام از دشمنی‌های بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی نتوانسه کوچک‌‌ترین خللی در این حرکت بزرگ ایجاد کند.

وی افزود: در سالروز حماسه بزرگ سوم خرداد بار دیگر نسیم جان بخش رهایی و عطر شمیم استقلال، آزادی و خاطره هزاران شهید گلگون کفن و جانبازان صبور و آزادگان سرافراز و ایثارگران مخلص را که در راه آزادسازی غرورآفرین خرمشهر عزیز حماسه‌ها آفریدند، گرامی می‌داریم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حماسه بزرگ سوم خرداد حماسه پیروزی اراده‌های ایمانی و دل‌های خدایی و قلب‌های مملو از عشق، شور و جهاد و ایثار بر ظلم، ستم و استعمار و استکبار بود عنوان کرد: فتح ظفرمند رزمندگان مجاهد در عملیات بزرگ بیت المقدس و آزادسازدی خرمشهر بار دیگر عظمت اراده خدا برای پیروزی زنان و مردان این سرزمین را نشان داد.

انتهای پیام/

معتمدیان بیان داشت: اکنون حماسه سوم خرداد حماسه همه روزها، هفته ها و ماه ها و سال های مردم مقاوم ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه فتح قله های تعالی و عظمت از سوی آحاد ملت بزرگ ایران موفقیت های مردم ما مثل خار در چشم و استخوان در گلو، خواب و آرامش را از دشمن گرفته است، گفت: دشمنان نظام در نهایت استیصال گاهی به حربه تهاجم فرهنگی، گاهی ابزار تحریم اقتصادی، گاهی اهرم توطئه های اطلاعاتی و امنیتی و اختلاف افکنی و گاهی به نمایش مضحک تهدید نظامی روی می آورند.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: مردم آزاده و استوار ایران پس از 40 سال از تولد بزرگترین انقلاب جهان همچنان با دل و جان از آرمان هایشان دفاع می کنند و هراسی از این تهدیدات نیست.

معتمدیان با بیان اینکه واقعه فتح خرمشهر را باید فراتر از یک حادثه و عملیات نظامی دانست تصریح کرد: بارها از زبان استراتژیست های نظامی شنیده ایم که عملیات بیت المقدس توازن نظامی در منطقه را به نفع ایرانیان رقم زد و فتح خرمشهر نقطه پایانی بر یک رشته محاسبات و معادلات نظامی بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از فتح خرمشهر ردپای عنصر تازه ای در تحلیل ها و ارزیابی استراتژیست ها به نام ایمان و ایدئولوژی نمایان شد، مطرح کرد: در ارزیابی جنگ ایران و عراق قاطبه کارشناسان به ویژه در غرب بر مولفه تعیین کننده ایمان رزمندگان اسلام تکیه کردند.

استاندار خراسان جنوبی تبیین کرد: امروز به درستی در تقویم رسمی کشور سوم خرداد به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی ثبت شده و هویت این الگوی نوین جنگ بر دو پایه مردمی بودن و معنویت استوار شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ماهیت مردمی جنگ به گونه ای بود که دولت و حکومت فقط نقش پشتیبان و تسهیل کننده را ایفا کردند متذکر شد: فاتحان خرمشهر مدلی از جنگ را پایه نهادند که در آن همه اقشار و آحاد جامعه به شکل داوطلبانه و فراگیر، بار دفاع از حریم مملکت را بر دوش کشیدند.

معتمدیان جهان بینی جنگ در دوران دفاع مقدس را متفاوت از همه انگاره های مکاتب مبارزاتی چپ و راست دانست و افزود: جوانان ایرانی به معنای واقعی جهاد در راه خدا را پیشه کردند و موتور محرک این جنگ در ایام جنگ هشت ساله چیزی جز انرژی ایمان و روح شهادت طلبی نبود.

وی با اشاره به حضور نیروهای مسلح در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: مرزداران ولایتمدار و غیور ایران اسلامی در شرقی ترین نقطه کشور و در اقصی نقاط استان خراسان جنوبی همچون گذشته پا به پای نیروهای مسلح در دفاع از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب ثابت قدم هستند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این استان پهناور و مهم زن و مرد، پیر و جوان، شیعه و سنی با وحدت بی نظیر و عشق و علاقه قلبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی وفادار به ارزش ها و پایبند به اصول انقلاب به حرکت خود به سوی توسعه، پیشرفت و آبادانی و پشت سرگذاشتن مشکلات ادامه می دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها