استاندار خراسان رضوی:

بازخوانی پیام‌های فتح خرمشهر تقویت روحیه مقاومت را به همراه خواهد داشت

«علیرضا رزم‌حسینی» گفت: درس‌های آزادسازی «خرمشهر» باید در متن زندگی مردم قرار بگیرد. نخبگان و کسانی که تریبون در اختیار دارند نیز باید با روشنگری موج ایجاد کنند و این حقیقت را به جامعه یادآور شوند که برای حفظ استقلال خود باید مقاومت و پایداری کنند.
کد خبر: ۳۴۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ - 23May 2019

بازخوانی پیام‌های فتح خرمشهر تقویت روحیه مقاومت را به همراه خواهد داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «علیرضا رزم‌حسینی» استاندار خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: در هر محفلی بر خود واجب می‌دانم که به شهیدان عالی مقام ادای احترام کنم و به صبر خانواده‌های شهدا درود بفرستم.

این مسئوول خاطر نشان کرد: این مجالس فرصتی برای بازتعریف خدمات فرزندان این سرزمین است که باعث اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

وی افزود: شاید یکی از آیه‌های معروف قرآن که مصداق پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات «بیت المقدس» بود آیه «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی» است. بر اساس همین نشانه‌ها بود که امام فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

حتما امام زمان(عج) از پیروزی ما خرسند است

استاندار خراسان رضوی ضمن بیان این که عملیات «بیت المقدس» چهار مرحله داشت که مهم‌ترین مرحله آن مربوط به سقوط خرمشهر بود، به ذکر خاطره‌ای از آن دوران پرداخت و افزود: قبل از شروع عملیات «بیت المقدس» به اتفاق سردار شهید «حسن باقری» نابغه بی بدیل دفاعی کشور، برای شناسایی رفتیم.

رزم‌حسینی اضافه کرد: حجم موانع در اطراف شهر خرمشهر آن قدر زیاد بود که امکان ورود به این شهر وجود نداشت.  در شب آخر طی جلسه­‌ای که اکثر فرماندهان در آن برای تجدید قوای نیروها تقاضای توقف عملیات را داشتند سردار شهید «باقری» عنوان کرد که اگر نیروها در این مرحله وارد عمل نشوند، قادر نخواهیم بود که خرمشهر را آزاد کنیم.  

وی ابراز داشت: با همه مشکلاتی که در مسیر آزادی شهر «خرمشهر» وجود داشت، اما این شهر توسط رزمندگان اسلام فتح شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با سردار شهید «حسن باقری» بر روی سیل بند خرمشهر به سمت «شلمچه» در حال حرکت بودیم که رادیو خبر آزادسازی «خرمشهر» را اعلام کرد. شهید «باقری» همان لحظه این مطلب را عنوان کرد که «حتما امام زمان(عج) از پیروزی ما خرسند است».

بازخوانی پیام‌های فتح خرمشهر

استاندار خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه درس­های آزادسازی خرمشهر برای امروز جامعه مفید است به بررسی این درس‌ها پرداخت و افزود: اولین درسی که آزادسازی خرمشهر برای همه مردم و بویژه کارگزاران به همراه دارد این است که مسئوولین در دوران دفاع مقدس با مردم با صداقت و راستگویی برخورد می‌کردند و موضوعی را از آنها پنهان نمی­‌کردند. حتی در عملیات‌هایی که با عدم الفتح روبرو می­‌شدیم حقایق را با مردم در میان می­‌گذاشتند، چون جمهوری اسلامی یک نظام مردمی بود و برای حل مشکلات نیاز به همراهی مردم بود. امروز نیز این صداقت لازم است هر چند که این شفافیت در همه حوزه‌­ها وجود ندارد، اما مردم با نظام همراه هستند. باید سعی کنیم که با شفافیت وفاق ملی را بیشتر کنیم.

رزم‌حسینی تحمیل اراده ملت ایران به دشمنان را یکی دیگر از درس‌های فتح خرمشهر عنوان کرد و گفت: در جنگ نابرابری که ارتش عراق بر ملت ما تحمیل کرد رزمندگان اسلام علی‌رغم نبود امکانات، با تکیه بر سلاح ایمان، اخلاص و توکل به خدا در برابر ارتش عراق که به انواع تجهیزات مسلح شده بود ایستادند و اراده خود را بر دشمنان تحمیل کردند.

دفاع مقدس مقطع نورانی تاریخ ایران

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در 500 سال اخیر هر زمان جنگی در کشور ما به وقوع پیوست بخشی از کشور جدا شد. دفاع مقدس تنها مقطع تاریخی بود که جمهوری اسلامی ایران با تکیه به ایمان، رهبری ولایت فقیه و جوانان در برابر متجاوزین ایستاد و نگذاشت حتی یک وجب از خاک کشورمان از ایران جدا شود و این دفاع رزمندگان ما امروز برای دنیای اسلام الگو شد.

استاندار خراسان رضوی بیان داشت: مردمی بودن عملیات «بیت المقدس» یکی دیگر از خصوصیات فتح خرمشهر بود. امروز اگر مسئوولین در هر پست و جایگاهی که قرار دارند مردم را وارد صحنه کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: درس‌های آزادسازی «خرمشهر» باید در متن زندگی مردم قرار بگیرد. نخبگان و کسانی که تریبون در اختیار دارند باید با روشنگری موج ایجاد کنند و این حقیقت را به جامعه یادآور شوند که ما جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی داریم و برای حفظ استقلال خود باید مقاومت و پایداری کنیم و نباید از آرمان‌ها و اعتقادات‌مان عقب بنشینیم.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس مرزبندی سیاسی وجود نداشت و برای دفاع از کشور و انقلاب در بین مردم همبستگی وجود داشت. امروزهم اگر می‌خواهیم راه شهیدان را ادامه بدهیم باید از اوامر مقام معظم رهبری تبعیت کنیم و همبستگی ملی خود را حفظ کنیم.

استاندار خراسان رضوی در انتهای سخنانش اذعان کرد: امیدواریم با تلاش ارکان حکومت در خراسان رضوی در جهت اعتلای فرهنگی و اقتصادی استان گام برداریم و نرخ  بیکاری را کاهش بدهیم و بر این اساس قدرت اقتصادی را افزایش داده و اقتصاد را مردمی کنیم.

 خاطره‌گویی، نقالی، اجرای تواشیح، پخش کلیپ، اجرای سرود، تجلیل از خانواده شهدای عملیات «بیت المقدس»  و تقدیر از رزمندگان این عملیات از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها