جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

ملت ایران با تمام توان مقابل تهدیدات و توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز دشمن در عرصه جنگ اقتصادی و روانی تمام تلاش خود را در ناامید کردن جامعه و به خصوص جوانان از نظام اسلامی به کار بسته است؛ اما ملت ایران با تمام توان در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند.
کد خبر: ۳۴۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ - 24May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار «محمد مطهری» در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با تبریک فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای نظامی ما از انسجام کافی برخوردار نبودند و بخشی از فرماندهان ارتش دستگیر و اعدام شده و بخشی دیگر هم از کشور فرار کرده بودند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه نیروهای مسلح ما در وضعیتی نبودند که بتوانند با تمام قوا در برابر دشمن مقاومت کنند، افزود: دشمن این وضعیت را بررسی کرده بود و با اطمینان از اینکه ایران در برابر این تجاوز مقاومت نخواهد کرد به کشور ما هجوم آورد، به نحوی که صدام در گفت‌وگو با خبرنگاران وعده داد که ادامه مصاحبه مطبوعاتی خود را در تهران انجام خواهد داد.

مطهری تصریح کرد: ارتش عراق هجوم خود را در پنج استان آغاز کرد و توانست بخشهای زیادی از سرزمین ما را تصرف کند که در نتیجه آن تعداد زیادی از مردم، آواره و مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر ازجمله کرمان شدند. دشمن مدت 9 ماه سرزمینهای اشغال شده را تحت سیطره داشت و در حالی که بنی صدر فرمانده کل قوا بود، تعداد محدودی عملیات انجام شد که البته با پیروزی همراه نبود.

وی با بیان اینکه پس از تصویب طرح عدم کفایت بنی صدر در مجلس و عزل وی، امام (ره) فرماندهی کل قوا را به دست گرفتند، افزود: بلافاصله پس از عزل بنی صدر عملیات «فرماندهی کل قوا روح الله» انجام و در نتیجه آن بخشی از ارتش عراق از شرق رود کارون و جاده آبادان اهواز به عقب رانده شد و این عملیات امیدها را در دل نیروهای مسلح زنده کرد.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله بیان کرد: زمانی که امام (ره) شهید صیاد شیرازی را به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش و محسن رضایی را به عنوان فرمانده سپاه پاسداران منصوب کردند، وحدت و همدلی در نیروهای مسلح ما ایجاد شد و عملیات بزرگ ثامن الائمه با هدف رفع حصر آبادان انجام شد. سپس عملیات طریق القدس با هدف آزادسازی بستان و بلافاصله عملیات فتح المبین انجام و تعداد زیادی از نیروهای عراقی از مواضع خود به عقب رانده شدند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مردمی و به خصوص تکاوران نیروی دریایی ارتش مقاومت جانانه ای در برابر ارتش عراق انجام داده و توانستند 34 روز ارتش تا دندان مسلح عراق را پشت دروازه شهر نگه دارند، اظهار داشت: خرمشهر حدود 19 ماه در اشغال نیروهای متجاوز عراقی‌ بود و در نهایت سوم خردادماه 61 با انجام عملیات بیت المقدس آزاد شد.

سردار مطهری گفت: عملیات بیت‌المقدس ضربه سخت و مهلکی به دشمن وارد کرد و برای کم رنگ کردن این پیروزی با چراغ سبز کشورهای مرتجع منطقه، رژیم صهیونیستی به لبنان حمله و بخش جنوبی این کشور را اشغال کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران اسلامی از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است، افزود: امروز دشمن در عرصه جنگ اقتصادی و روانی تمام تلاش خود را در ناامید کردن جامعه و به خصوص جوانان از نظام اسلامی به کار بسته است و تجربه 40 ساله به ما آموخته است که ملت ایران با تمام توان در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمنان ایستاده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار