رئیس شورای سیاسی نجبا:

آمریکایی‌ها از عراق نروند، گروه‌های مقاومت دست‌به‌کار می‌شوند

شیخ علی الاسدی گفت: گروه‌های مقاومت حضور نیروهای آمریکا در عراق را یک لحظه هم برنمی‌تابند، ولی فرصتی در اختیار دولت و پارلمان گذاشته‌ایم تا به‌صورت‌ دیپلماتیک و از مسیر قانون، آن‌ها را از کشور اخراج کنند. اگر این کار صورت نگیرد، گروه‌های مقاومت مستقلاً اقدام به اخراج آن‌ها خواهند کرد.
کد خبر: ۳۴۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ - 25May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ علی اسدی رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نجبا در خصوص صحت و سقم ادعاهای مقامات آمریکایی در مورد وجود تهدید علیه منافع و نیروهای این کشور از سوی ایران و متحدانش در عراق، اظهار داشت: این اتهامات در راستای جنگ رسانه‌ای و روانی علیه جمهوری اسلامی است و مصرف داخلی دارد؛ زیرا آنان در صدد توجیه سیاست‌های ترامپ برای ملت آمریکا هستند.

الاسدی ادامه داد: آنها همچنین با این اتهامات به‌دنبال فشار آوردن به بغداد هستند تا دولت عراق را به پذیرش تداوم حضور نظامی آمریکا وادار سازند؛ چراکه عزم پارلمان عراق برای تصویب قانونی جهت ملزم کردن دولت به اخراج نیروهای آمریکایی، آن‌ها را به وحشت انداخته است.

وی درباره دلایل اعزام ناو و تجهیزات جدید آمریکایی به منطقه و فرضیه وقوع جنگ، تصریح کرد: احتمال وقوع جنگ به دو دلیل بسیار بعید به‌نظر می‌رسد، اولاً سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای که وقوع جنگ را منتفی دانستند و ما می‌دانیم تمام بیانات ایشان دقیق، هوشیارانه و از روی تدبر و شناخت است. 

رئیس شورای سیاسی نجبا اضافه کرد: دلیل دوم این است که دشمنان دریافته‌اند تهدید و محاصره اقتصادی سودی ندارد و هرآنچه به‌عنوان آمادگی برای جنگ مطرح می‌شود، در راستای جنگ روانی است تا ایران را مجبور کنند طبق میل ترامپ به میز مذاکره برگردد.

شیخ علی الاسدی خاطرنشان ساخت: مطلب مهم‌تر این‌که تهدیدهای آمریکا برای ترساندن کشورهای عربی از ایران و دریافت اموال بیشتر از آن‌هاست. بنده نمی‌خواهم موضوع را ساده فرض کنم؛ ولی اطلاعات دقیق، عدم وقوع جنگ را ثابت می‌کنند. ایران و آمریکا هم اعلام کرده‌اند که به‌دنبال جنگ نیستند.

وی در عین حال یادآور شد: البته طرف سومی وجود دارد که به‌دنبال جنگ افروزی است؛ اسرائیل و برخی کشورهای عربی در پی آنند که آمریکا را وارد جنگ کنند. حتی اگر هم موفق شوند (در بدترین حالت) به‌نظر من جمهوری اسلامی برای تبدیل این تهدید به فرصت، از هوشیاری کافی برخوردار است.

مقام بلندپایه بسیج مردمی عراق در پاسخ به این پرسش که در شرایط کنونی حضور نیروهای آمریکایی در عراق چه ضرورتی دارد و موضع جنبش‌های مقاومت عراقی در قبال آن چیست؟ اظهار داشت: ضرورتی برای بقای نیروهای آمریکا در عراق وجود ندارد. آنان جز خرابی ارمغانی برای ما نداشته‌اند، به‌ویژه پس از سال ۲۰۱۴ که فقط به تماشای مصائب ملت عراق نشستند. آن‌ها بودند که با ایجاد داعش، همانگونه که هیلاری کلینتون هم اعتراف کرد ـ عراق را به فتنه‌ای دائمی گرفتار کردند.

اسدی در ادامه افزود: گروه‌های مقاومت حضور نیروهای آمریکا در عراق را یک لحظه هم برنمی‌تابند؛ ولی فرصتی در اختیار دولت و پارلمان گذاشته‌ایم تا به‌صورت‌ دیپلماتیک و از مسیر قانون، آن‌ها را از کشور اخراج کنند. اگر این کار صورت نگیرد، گروه‌های مقاومت مستقلاً اقدام به اخراج آن‌ها خواهند کرد؛ همانگونه که در گذشته آن‌ها را از عراق بیرون راندند.

وی در پایان از موضع نخست‌وزیر عراق در قبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمایت کرد و گفت: آقای «عادل عبدالمهدی» به‌روشنی اعلام کرد که محاصره ملت ایران را نمی‌پذیرد و عراق بخشی از این محاصره اقتصادی نخواهد بود. جنبش مقاومت اسلامی نجبا هم با محاصره ملت‌ها از سوی استکبار جهانی مخالف است؛ به‌ویژه ملت مسلمان ایران که شرافتمندانه برای کمک به ملت عراق از ارزشمندترین داشته‌های خود گذشت. ما از این ملت به‌شکل ویژه تشکر و اعلام می‌کنیم که در خوشی و سختی کنارشان هستیم.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار