مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

مردم دزفول در جنگ تحمیلی با وجود اصابت موشک‌های بی‌شمار به مقاومت خود ادامه دادند

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی گفت: مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود اصابت موشک‌های بی‌شمار به شهر و خرابی‌های فراوان به ایستادگی و مقاومت خود ادامه دادند.
کد خبر: ۳۴۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ - 25May 2019

چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم سرافراز دزفول«مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان مرکزی اظهار داشت: روز چهارم خرداد سالروز مقاومت و ایستادگی مردم دزفول برابر موشک باران عراق در جنگ تحمیلی است.

مشایخی افزود: به پاس مقاومت و ایستادگی این مردم غیور و ولایتمدار روز ملی مقاومت و پایداری در تقویم رسمی کشور ثبت و دزفول به عنوان پایتخت مقاومت ایران نامگذاری شد.

این مسئول با بیان اینکه در این روز 176 موشک، 2 هزار و 500 گلوله توپ و 300 راکت هواپیما به دزفول اصابت کرد، افزود: در این زمان بیش از 19 هزار واحد مسکونی و تجاری در این شهر تخریب شد.

مشایخی افزود: مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود اصابت موشک‌های بی‌شمار به شهر، و خرابی‌های فراوان به ایستادگی و مقاومت خود ادامه دادند و در این راه 2 هزار و 600 شهید در 2 هزار و 700 روز مقاومت تقدیم انقلاب کردند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عنوان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبیین فرهنگ مقاومت و پیروزی در جامعه و در بین نسل جوان و نوجوان امری ضروری است و نسل جوان ایران اسلامی که آینده سازان و مدیران آینده این مرز و بوم هستند باید با این رشادت‌ها و از‌خود‌گذشتگی‌ها بیش از پیش آشنا شده و آن را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار