مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

مقاومت دزفولی‌ها دزفول را جهانی کرد

سردار علیپور گفت: مقاومت مردم دزفول باعث شد این شهر به عنوان شهری مقاوم و الگوی پایداری و مقاومت در برابر سختی‌ها باقی بماند و خود را به دنیا معرفی کند.
کد خبر: ۳۴۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶ - 25May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ضمن گرامی‌داشت روز مقاومت مردم دزفول اظهار داشت: مقاومت مردم دزفول باعث شد این شهر به عنوان شهری مقاوم و الگوی پایداری و مقاومت در برابر سختی‌ها باقی بماند و خود را به دنیا معرفی کند.

وی افزود: دزفول شهری است که مردم آن مانند دیگر مردم ایران در طول دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی آفریدند. در روزهای جنگ، دزفول مورد موشک‌باران و بمباران قرار گرفت و حدود 200 بار موشک‌باران و در موارد زیادی نیز بمباران شد؛ اما زندگی در دزفول جاری بود.

دبیر ستاد استانی گرامی‌داشت حماسه چهارم خرداد گفت: قطعا مقاومت مردم دزفول در سرنوشت جنگ تاثیر بسیار زیادی داشت. در زمان جنگ، زندگی در دزفول جاری بود و اکثر رزمندگانی که از استان‌های دیگر در دزفول حضور پیدا می‌کردند، مورد پذیرایی و محبت مردم قرار می‌گرفتند و خود مردم دزفول نیز فرزندان خود را به جبهه می‌فرستادند. با وجود اینکه یک موشک، محله‌ای را با خاک یکسان می‌کرد؛ اما دو سه روز بعد از اصابت موشک، بازسازی محله توسط خود مردم آغاز می‌شد.

سردار علیپور ادامه داد: ساخت و راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مرکز دزفول را به این دلیل بنا کردیم تا مکانی باشد برای انتقال رشادت‌های مردم این شهر و اینکه نسل جوان و آینده بدانند که در این منطقه چه مقاومت‌ها و از جان گذشتن‌هایی شکل گرفته تا امروز من و شما در آسایش و آرامش باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه رژیم بعثی تقریبا پنج محور را برای حمله به خوزستان انتخاب کرده بود، گفت: بعثی‌ها از شلمچه به جاده اهواز – خرمشهر، از سمت طلائیه به جفیر و چذابه تا حمیدیه، از شوش و در نهایت تا پل نادری رسیده بودند و قصد داشتند از آنجا عبور کرده و به دیلم برسند و خوزستان را از ایران جدا کنند؛ اما مقاومت مردم دزفول مانند مقاومت مردم خرمشهر و عدم تخلیه شهر باعث شد که این توطئه‌ها به ثمر ننشیند.

وی افزود: دشمن متوجه شد در دزفول، خرمشهر و دیگر شهرهای ایران، مردم مقاومی وجود دارند که حاضر هستند هزاران شهید بدهند؛ اما در مقابل آنها ایستادگی کنند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار