وصیت‌نامه پاسدار شهید سید عبدالله ایجادی (۳) / زبان خود را مهار کنید تا فتنه نشود

پاسدار شهید «عبدالله ایجادی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «زبان خود را مهار کنید تا از جامعه شما فتنه‌ها کنار رود. اگر می‌خواهید زندگی سالمی داشته باشید، زبان خود را کنترل کنید.».
کد خبر: ۳۴۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ - 31May 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «سید عبدالله ایجادی» در دوازدهم اسفند ۱۳۴۲ چشم به جهان گشود. وی حین عملیات بدر در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۶۳، در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه پاسدار شهید سید عبدالله ایجادی (3) / زبان خود را مهار کنید تا فتنه نشود.

تصاویر وصیت‌نامه پاسدار شهید «عبدالله ایجادی»

وصیت‌نامه پاسدار شهید سید عبدالله ایجادی (3) / زبان خود را مهار کنید تا فتنه نشود.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«قسمت دوم وصیت‌نامه:

به مسلمانان، خصوصاً به رزمندگان سفارش می‌کنم. تقوی را پیشه خود سازید و در اعمال‌‌تان خدا را در نظر بگیرید و فقظ از خدا بترسید که حضرت علی (ع) می‌فرماید کسی که از خدا بترسد، ترسش از دیگران کم می‌شود.

مجالس دعا و مراسم عزاداری و سینه زنی را بر‌پا کنید. ما با همین گریه‌ها و با همین دعا به اینجا رسیدیم. گریه برای ما مفید است زیرا از غرور ما می‌کاهد. غذای روح ما، گریه و دعا و مسائل معنوی است.

شما رزمندگان در حین جهاد و جنگ با کفار، جنگ با نفس را فراموش نکنید. جنگ با هوا‌ و هوس به مراتب خیلی سخت‌تر از جنگ با کفار است. اگر رزمنده‌ای خود را نسازد و در جهاد اکبر پیروز نشود، یقیناً در جهاد اصغر هم پیروز نخواهد شد. شما بیشتر با مرگ سر‌وکار دارید، لکن باید آماده‌تر از دیگران باشید. خود را برای مرگ آماده و مهیا کنید. و چه جالب شاعر متعهد و خوش‌‌زبان در این‌ باره زبان می‌گشاید:

جنگ با کفار نبود سخت بر مردان حق

جنگ با کفر درون خویش کردن مشکل است

زیر رگبار مسلسل جان سپردن سخت نیست

طعنه نا‌اهل را هر دم شنیدن مشکل است

و اما چند جمله‌ای هم با خانواده خود در دل دارم.

مادر‌جان زبانم قاصر است از اینکه بخواهم در مقابل زحماتت تقدیر و سپاسگذاری کنم. مرا ببخش که نتوانستم دین خود را نسبت به تو ادا کنم. همچین برادران و همشیره‌هایم مرا ببخشید از اینکه نتوانستم یک برادر خوبی برای شما باشم. از دوستان و آشنایان و اقوام نیز طلب بخشش می‌کنم و امیدوارم مرا ببخشید.

دست از یاری امام بر‌ندارید. دست از جمهوری اسلامی و روحانیت مبارز بر‌ندارید. به جبهه‌ها کمک کنید. از دادن جان و مال‌تان  در راه اسلام دریغ نکنید. برای امام و رزمندگان دعا کنید. نماز و روزه و خمس و زکات و امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر و سایر عبادات را محافظت کرده و آن‌ها را به‌کار ببندید. نماز جمعه را ترک نکنید. دست از دعا و نیایش با خدا بر‌ندارید که دعا شما را به خدا نزدیک می‌کند. زیارت عاشورا بخوانید و دست از عشق به امام حسین (ع) و آل او بر ندارید. در کارهایتان خدا را فراموش نکنید و آن‌ها را برای نزدیک شدن به رحمت و لطف خدا به‌ جا آورید. حقوق مسلمانان و همسایگان را رعایت نمایید که حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «مسلمان کسی است که مسلمانان از زبان و دست او در امان و آسوده باشند. زبان خود را مهار کنید تا از جامعه شما فتنه ها کنار رود. اگر می‌خواهید زندگی سالمی داشته باشید، زبان خود را کنترل کنید. از آفات زبان، که همان دروغ و غیبت و تهمت و سخن‌چینی و مسخره‌کردن و طعنه‌زدن می‌باشد، دوری کنید. با هم مهربان باشید و با هم اختلاف نداشته باشید. از دلبستگی به مادیات دوری کنید و در پی به‌دست آوردن معنویات باشید. بشتابید و عجله کنید به سوی واقعه ‌ای که برای همه عمومیت دارد. شتری است که در خانه همه می‌خوابد که آن مرگ است. آماده و مهیای مرگ و از دنیا رفتن باشید.

در انتهای وصیت از برادر عزیزم، کسی که خیلی به گردن من حق دارد، تقاضا دارم تا برای من، چند مورد واجب را انجام دهد. قیمت کل کتاب‌های مرا حساب کرده و خمس یکسال آن را بپردازید. همچین خمس یکسال مبلغ پولی که ۵۰۰۰۰ هزار ریال  (پنجاه‌هزار ریال) می‌باشد را بپردازید. اگر پولی به حساب من در بانک موجود بوده، آن را بگیرید و خمس آن را نیز بپردازید. اگر امانتی از مردم، در خانه موجود است آن‌ها را به دست صاحبان شان بدهید. مبلغ ۱۰۰۰۰هزار ریال (ده‌هزار ریال) رد مظالم بدهید. یکسال نماز و احتیاطاً یک ماه روزه برایم قضا کنید. اگر از طرف ارگانی خواستند، کمک مالی کنند، هیچوقت قبول نکنید زیرا ما با خدا معامله کردیم. ان الله اشتری ...

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

به امید پیروزی رزمندگان و باز‌شدن راه کربلا و آزاد‌شدن قدس عزیز 

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی، حتی کنار مهدی، خمینی را نگه‌دار»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها