داعش مسئولیت حمله به نیرو‌های مورد حمایت آمریکا را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش اعلام کرد که در حمله انتحاری به شبه نظامیان «قسد» در منطقه دیرالزور سوریه، پنج تن از آن‌ها زخمی شدند.
کد خبر: ۳۴۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ - 28May 2019

داعش مسئولیت حمله به نیرو‌های مورد حمایت آمریکا را برعهده گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه تروریستی داعش در رسانه‌های خود مسئولیت حمله به شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) را بر عهده گرفت.

خبرگزاری اعماق وابسته به این گروه تروریستی امروز (سه‌شنبه هفتم خرداد) گزارش داد که عناصر این گروه طی عصر دیروز با یک خودروی بمب‌گذاری شده به مواضع قسد حمله کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این حمله با یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در شهرک «البصیره» واقع در ریف جنوب شرقی استان دیرالزور سوریه صورت گرفته است.

گروه تروریستی داعش مدعی شد که در این حمله پنج نفر از نیرو‌های دموکراتیک سوریه زخمی شده‌اند که در بین آن‌ها یک از مسئولان وابسته به این نیرو‌ها وجود دارد.

نیرو‌های قسد که اغلب آن را شبه نظامیان کرد را تشکیل می‌دهند، از زمان تشکیل ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سال ۲۰۱۴ مورد حمایت می‌شوند.

این شبه نظامیان، ششم نوامبر ۲۰۱۶ به کمک ائتلاف آمریکا عملیاتی تحت عنوان «شمشیر فرات» را برای بازپس‌گیری مناطق تحت اشغال داعش شروع کردند و در نهایت بیستم اکتبر ۲۰۱۸ این شهر را بعد از ماه‌ها عملیات و محاصره آزاد کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار