سردار جلالی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

آمریکا بزرگترین مهاجم سایبری دنیاست/ حدود 200 محصول پایه پدافند سایبری در داخل ساخته شده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حمله اخیر سایبری آمریکا به صنعت برق ونزوئلا­ و اختلال در صنایع راهبردی این کشور گفت: آمریکا در حالی که مدعی است که به این کشور حمله سایبری می‌شود، اما بزرگترین مهاجم سایبری دنیاست.
کد خبر: ۳۴۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸ - 29May 2019

آمریکا بزرگترین مهاجم سایبری دنیاست/ حدود 200 محصول پایه پدافند سایبری در داخل ساخته شده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بر نامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با برشمردن تهدید‌های سایبری و امنیت شبکه اظهار داشت: در حوزه این تهدیدات به توانمندی‌های قابل توجهی رسیده‌ایم و این نوع از حملات را می‌توانیم به آسانی دفع کنیم.

وی­ گفت: در نمایشگاه سایبری امسال حدود 400 درصد درمقایسه با نمایشگاه نخست از نظر­ تعداد و دقت کیفیت سامانه‌های سایبری رشد کرده‌ایم.

سردار جلالی ادامه داد: در سامانه‌های کنترل صنعتی چهار محصول امنیت بومی داریم که بهتر از سامانه‌های خارجی هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه با معماری ویژه پدافندی، سامانه‌های کنترل صنعت گاز را ساخته‌ایم گفت: حدود 200 محصول پایه پدافند سایبری در داخل ساخته شده است.

وی با اشاره به حمله اخیر سایبری آمریکا به صنعت برق ونزوئلا­ و اختلال در صنایع راهبردی این کشور افزود: آمریکا در حالی که مدعی است که به این کشور حمله سایبری می‌شود، اما بزرگترین مهاجم سایبری دنیاست.

سردار جلالی اضافه کرد: این رفتار آمریکا لزوم پرداختن ما به سامانه‌های بومی را نشان میدهد و همه دستگاه‌ها موظفند برای سامانه‌های حیاتی خود از سامانه‌های بومی استفاده کنند و­سازمان پدافند غیر عامل این موضوع را پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره راه اندازی مرکز دفاع ملی سایبری نیز خاطرنشان کرد: در شورای طرح‌های تحقیقاتی و راهبردی بر ایجاد این مرکز تاکید شد­، زیرا برای کاهش وابستگی و مقابله با تهدیدات نیازمند نظام دفاع سایبری هستیم.

سردار جلالی گفت: برای راه اندازی مرکز دفاع سایبری افزون بر تقویت صنعت دفاع سایبری و آموزش نیروی انسانی در شش رشته دانشگاهی نیازمند تنظیم اهداف و برنامه­ در این زمینه هستیم.

وی اظهار داشت: در نظام عملیاتی دفاع ملی سایبری تهدیدات دسته بندی، نقش دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز مشخص شده­است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اجماع مناسبی برای راه اندازی شبکه‌های پیام رسان داخلی وجود ندارد، گفت: برخی مسئولان معتقدند ­این شبکه‌ها ظرفیت پاسخگویی به نیاز مردم را ندارند، اما برخی مسئولان ظرفیت این شبکه ها­ مطلوب می‌دانند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد مردم آن در شبکه اجتماعی ساماندهی شوند که سرور‌های آن و هدایت مردم در آن شبکه خارج از کشور باشد.

وی ادامه داد:­ بر این اساس زیرساخت‌ها باید در کشورمان باشد و نظام تصمیم بگیرد که برای راه اندازی شبکه ملی داخلی سرمایه گذاری کند.

سردار جلالی گفت: به عنوان نمونه اکنون اینترنت ملی چین یک و نیم برابر اینترنت جهانی سرعت دارد و چین را مرزبانی دیجیتالی می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: وزارت ارتباطات مدعی بود شبکه­ ملی ارتباطات را مرحله به مرحله پیش می‌برد و به نتیجه می‌رساند، اما در ارزیابی کلی از چشم انداز شبکه ملی ارتباطات فاصله داریم.

وی اضافه کرد: از پنج شش ماه گذشته با برگزاری 70 رزمایش در حوزه بانک ها، آب، برق، انرژی و ... پیشرفت کار را بررسی کرده­‌ایم و نتایج مقدماتی خوبی درباره شبکه ملی ارتباطات داشته‌ایم.

سردار جلالی گفت: کشور‌های که با جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند و برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس بر ضد ما در حوزه سایبر فعالند و به عنوان نمونه رژیم سعودی با اعمال سیاست در یکی از شبکه‌های اجتماعی و خریداری سهام آن برخی شرکت‌های مزدور را بر ضد ما به کار گرفته است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها