خبرهایی درباره ورود «الحشد الشعبی» عراق به شرق سوریه

یک پایگاه خبری معارض گزارش داد که یک کاروان از نیروهای الحشد الشعبی عراق وارد شهر «البوکمال» در استان دیرالزور سوریه شده‌ است.
کد خبر: ۳۴۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ - 30May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری معارض سوریه از ورود یک کاروان از نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» عراق به کشورشان خبر دادند.

پایگاه خبری «سمارت» وابسته به معارضان اعلام کرد که این کاروان شامل 40 خودرو بوده است که سلاحهای شخصی همراه داشته‌اند.

سمارت به نقل از منابعی که آنان را نزدیک به ارتش سوریه می‌خواند، گزارش داد که این کاروان وارد شهر «البوکمال» در استان دیرالزور شده و قرار است عازم صحرای دیرالزور شود.

این در حالی است که ارتش عراق و نیروهای الحشد الشعبی پیشتر اعلام کرده بودند که تحرکات آنان در خاک سوریه و در مرز مشترک بین دو کشور با هماهنگی و موافقت دولت و ارتش سوریه صورت می‌گیرد.

نیروهای الحشد و ارتش عراق همچنین اعلام کردند که هدف از حضور آنان در خاک سوریه یا مرزهای مشترک، صرفا مبارزه با تروریسم است.

نیروهای الحشد الشعبی 12 اردیبهشت از آغاز عملیات نظامی برای پاکسازی منطقه بین شهر «القائم» تا منطقه «الولید» در استان الانبار خبر دادند که بالغ بر ۲۳۲ کیلومتر مربع است.

فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در الانبار واقع در غرب عراق در باره این عملیات گفت گه «این عملیات شاهد هماهنگی عالی بین نیروهای الحشد و گارد مرزی و ارتش سوریه بود».

فرماندهی الحشد  همچنین از موفقیت عملیات مشترک عراق و سوریه برای تأمین امنیت مرزهای مشترک خبر داد.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار