تانک‌های رژیم صهیونیستی از خط آلفا در جولان اشغالی سوریه عبور کردند

تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی با عبور از خط آلفا، وارد منطقه خالی از سلاح در جولان اشغالی سوریه شدند و ارتش سوریه در واکنش به این اقدام به حالت آماده باش درآمد.
کد خبر: ۳۴۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ - 30May 2019

تانک‌های رژیم صهیونیستی از خط آلفا در جولان اشغالی سوریه عبور کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، تانک‎های رژیم صهیونیستی با عبور از خط «آلفا» در جولان اشغالی سوریه وارد منطقه عاری از سلاح و منطقه حائل بین نیروهای سوریه و نظامیان رژیم صهیونیستی شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه پنجشنبه (نهم خرداد) گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه نوار مرزی بین دو بخش جولان دقیقا در منطقه غرب روستای «جباتا الخشب» نقض کردند».

منطقه عاری از سلاح، در سال ۱۹۷۴ از سوی سازمان ملل متحد به منظور جدا کردن نیروهای سوریه از نظامیان رژیم صهیونیستی ایجاد شد. در این منطقه نیروهای آندوف (نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد) مستقر هستند.

خبرنگار میدانی این خبرگزاری که نیروهای نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد را همراهی می‌کرد، گزارش داد که منطقه مذکور برای سال‌ها تحت اشغال گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) و سایر گروه‌های ترووریستی و تکفیری مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار داشت.

ارتش سوریه سال میلادی گذشته طی عملیاتی گسترده توانست جنوب این کشور و سه استانی را که در اشغال گروه های تروریستی بود، آزاد کند. این استان‌ها درعا، سویداء و قنیطره بود.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، نیروهای آندوف همزمان با تحرکات صهیونیست ‌ها برای ممانعت از هرگونه درگیری بین ارتش سوریه و نیروهای رژیم صیونیستی، به سمت منطقه حائل حرکت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در آمادگی بالایی قرار دارند و برای مقابله با هر حادثه ناگهانی، تجهیزات نظامی جدیدی به جولان ارسال کرده است.

تانک‌های رژیم صهیونیستی نیز ابتدای ماه میلادی گذشته (آوریل) با عبور از خط آلفا وارد منطقه عاری از سلاح جولان اشغالی سوریه شده بودند.

ارتش سوریه نیز به محض تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی فروا حالت آماده باش کامل برای نیروهای خود که در منطقه حضور دارند، صادر کرد.

منبعی امنیتی در این ارتباط به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که منطقه‌ای که نیروهای اسرائیلی وارد آن شده‌اند، عاری از سلاح است و تحت سیطره نیروهای آندروف و داخل خط قرمز است.

جولان اشغالی سوریه بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است. رژیم صهیونیستی در این جنگ علاوه بر جولان اشغالی سوریه، شبه جزیره سینای مصر، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را نیز اشغال کرد.

قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است.

با این حال، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه (۵ فرودین ۱۳۹۸) در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلانیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت. رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته، همچنین شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد و سفارت آمریکا از تل‌آویو را به این شهر منتقل کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها