نه به معامله قرن-۴۳/ سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

معامله قرن یک اتفاق نامشروع است

فرمانده سابق نیروی انتظامی معامله قرن را یک اتفاق نامشروع دانست و گفت: معامله قرن به لحاظ حقوقی نیز مشکلات و موانع مختلفی دارد، اما در نهایت با شکست روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ - 31May 2019

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس و در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، معامله قرن را تلاشی در جهت عادی‌سازی روابط دولت‌های خائن منطقه با رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: معامله قرن برای رسمیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی توسط دولت‌هایی است که تاکنون آن را به رسمیت نمی‌شناختند.

وی گفت: این اقدام به قیمت فروش حقوق آوارگان فلسطینی است که خارج از وطن زندگی می‌کنند؛ اصل این معامله نامشروع است چراکه نمی‌توان هیچ کسی را از زندگی در وطن خودشان منع کرد و در واقع آن‌ها را تبعید کنند تا دولت‌های دیگر پذیرای آن‌ها باشند و قارون‌های منطقه بابت اسکان و اعطای تابعیت به آن‌ها پول بدهند.

فرمانده سابق نیروی انتظامی ادامه داد: طبیعتاً معامله قرن حامل مشکلات و موانع زیادی است. آمریکایی‌ها نیز در این اقدام، همانند سایر کارهایشان مثل تحریم ایران، می‌خواهند این معامله را با زور پیش ببرند که گروه‌های مبارز و مردم فلسطین و بخش مهمی از کشور‌های منطقه مثل لبنان، سوریه و اردن با این طرح مخالف هستند.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: حتی بخشی از صهیونیست‌ها نیز با طرح معامله قرن موافق نیستند چراکه آن‌ها می‌خواهند به دولت فلسطینی رسمیت بدهند لذا می‌توان نتیجه گرفت که همه با طرح معامله قرن مخالف هستند و می‌توان آن را طرح یک جانبه آمریکا با اعمال زور و فشار دانست.

وی خاطرنشان کرد: البته این طرح نیز همانند سایر طرح‌های آمریکا به نتیجه نخواهد رسید چراکه امروز مقاومت در منطقه در قوی‌ترین شکل و اسرائیل نسبت به گذشته، در ضعیف‌ترین وضعیت است که در درگیری اخیر منطقه غزه شاهد آن بودیم که نتوانستند حتی 48 ساعت در برابر جبهه مقاومت، ایستادگی کنند. در چنین شرایطی در طرح‌هایی که بخواهند حقوق مردم فلسطین را نادیده بگیرند، موفق نخواهند شد. این طرح به لحاظ حقوقی نیز مشکلات و موانع مختلفی دارد، که در نهایت با شکست روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار