نه به معامله قرن-۴۸/ گزارشی از حاشیه‌های راهپیمایی روز قدس؛

حضور پررنگ جوانان و زنان در راهپیمایی روز قدس/ قدس پایتخت ابدی فلسطین است

امروز پیر و جوان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین آمده بودند تا به ترامپ و شرکای آن اعلام کنند که قدس پایتخت ابدی فلسطین است و مسلمین جهان به زودی در قدس نماز جماعت خواهند خواند.
کد خبر: ۳۴۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ - 31May 2019

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: ملت همیشه در صحنه از همان دقایق اولیه راهپیمایی روز قدس در مسیرهای منتهی به میعادگاه نماز جمعه حضور یافته بودند. مترو نیز امروز برای تهرانی‌ها رایگان بود و کارکنان آن با اهدای سربندی که شعار «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» مردم را به سمت مسیرهای راهپیمایی بدرقه می‌کردند.

شعار محوری روز قدس امسال «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» اعلام شده بود و مردم نیز با این محوریت شعارها و فریادهای خود را علیه رژیم کودک‌کش سر می‌دادند.

فضای مجازی امروز رنگ و بوی «مقاومت» گرفته است/

نوجوانان و جوانان بیشترین حضور را در این راهپیمایی داشتند. کودکان نیز به همراه والدین خود در این راهپیمایی به چشم می‌خورد؛ برخی از آن‌ها با المان‌هایی که در مسیر راهپیمایی بودند، عکس یادگاری می‌گرفتند. سربند سرباز کوچک امام زمان (عج) بر پیشانی کودکان نقش بسته بود.

امروز پیر و جوان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین آمده بودند تا به ترامپ و شرکای آن اعلام کنند که قدس پایتخت ابدی فلسطین است و مسلمین جهان به زودی در قدس نماز جماعت خواهند خواند.

زنان نیز حضور پررنگی داشتند. بانویی امروز تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) را در یک دست و پرچم جمهوری اسلامی را در دست دیگر داشت و پرچم فلسطین را نیز بر گردن انداخته بود تا همبستگی و اتحاد امت مسلمان را به جهانیان نشان دهد.

فضای مجازی امروز رنگ و بوی «مقاومت» گرفته است/

در مسیر راهپیمایی جوانان کفش‌های راهپیمایان را صلواتی واکس می‌زدند و در گوشه‌ای دیگر کودکان در حال نقاشی بودند. جوانی پرچم کشورهای مقاومت را به یکدیگر وصل کرده و آن را در چهارراه‌ولیعصر برافراشته بود. گروه‌های جهادی و فرهنگی نیز برای سیل زدگان کمک‌های مردمی جمع آوری می‌کردند.

فضای مجازی امروز رنگ و بوی «مقاومت» گرفته است/

بنری در مسیر راهپیمایی قرار داشت که بر روی آن نوشته شده بود «روز قدس روز اسلام است». مردم جملاتی را بر روی آن می‌نوشتند تا بدین صورت حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کنند. علاوه بر این عده‌ای نیز ماسک‌هایی از ترامپ، بن‌سلمان و نتانیاهو را بر چهره خود قرار داده‌ بودند.

فضای مجازی امروز رنگ و بوی «مقاومت» گرفته است/

عکس‌های سلفی هم امروز حال و هوای دیگری داشت. بسیجی‌ها، خانواده‌ها، گروه‌های دوستانه عکس‌های یادگاری می‌گرفتند.

فضای مجازی امروز رنگ و بوی «مقاومت» گرفته است/

حضور جانبازان به ویژه جانبازان نخاعی و شیمیایی در میان حاضران، نظر اصحاب رسانه را جلب کرده بود. بیش از چهار هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی که 250 نفر آنها از رسانه‌های خارجی بودند، حضور اقشار مختلف را در این روز ثبت کردند تا خبر این اجتماع جهانی شود تا فلسطینی‌ها بدانند که تنها نیستند. ملت مسلمان پشتیبان یکدیگر در جهان هستند.

فضای مجازی امروز رنگ و بوی «مقاومت» گرفته است/

دختر جوانی که به تنهایی شعار می‌داد، نظرها را به سوی خود جلب می‌کرد. به سوی او رفتیم و درخصوص حضورش پرسیدیم که گفت: «روز قبل از رسانه ناامنی‌ها و مشکلات مردم فلسطین را دیدم. به این فکر کردم که ما چقدر در امنیت زندگی می‌کنیم و قدر آن را نمی‌دانیم. چند سالی است که به این استدلال رسیده‌ام که باید حضور موثری در کشور و جهان داشته باشم. از این رو در راهپیمایی، انتخابات کشوری و ... حضور پیدا می‌کنم.»

لحظه به لحظه حضور مردم در مسیر خیابان انقلاب بیشتر می‌شد. مسئولان نیز با حضورشان نشان دادند که کنار مردم و ملت مسلمان جهان هستند.

کودکی هم با پوشیدن لباس سپاه و نصب اتیکت نام «حاج قاسم سلیمانی» که در جمع حضور یافته بود، شعار مرگ بر آمریکا سر می‌داد، در پاسخ خبرنگاران که از او در خصوص علت حضورش می‌پرسیدند، گفت: «من بچه‌های فلسطینی را دوست دارم.» 

فضای مجازی امروز رنگ و بوی «مقاومت» گرفته است/

سر را که می‌چرخاندی با پلاکارد‌های مختلف مواجه می‌شدی که هر کدام با ذوق و سلیقه خاصی طراحی شده بودند. بیش از همه پلاکارد پیرمردی نظرمان را جلب کرد که به سراغش رفتیم. او از وضعیت حجاب تا وضعیت اقتصادی کشور گلایه داشت و می‌گفت: «امر به معروف در کشور اجرا نمی‌شود. وضعیت حجاب خانم‌ها در کشور نامناسب است. مصرف موادمخدر در کشور رو به افزایش است. مسئولان وظایفشان را به نحو احسن انجام نمی‌دهند. مردم امروز برای پست و مقام نیامده‌اند، بلکه بر حسب وظیفه آمده‌اند. امام راحل فرمودند که فلسطین پاره تن اسلام است. ما برای تایید این بیانات آمده‌ایم. ما با مردم آمریکا مشکلی نداریم، بلکه با دولت آمریکا دشمن هستیم. تابلویی که در دست من می‌بینید ماه‌ها برای آن زحمت کشیده‌ام. در هر گوشه از این تابلو، به فعالیت‌های انقلاب اسلامی از زمان پیروزی تا به امروز اشاره شده است.»

فضای مجازی امروز رنگ و بوی «مقاومت» گرفته است/

در مسیر مادری که همراه با سه فرزندش در این راهپیمایی حضور یافته و تصاویر رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دست گرفته بودند، نظرمان را جلب کرد. از وی در خصوص حضورش پرسیدیم که گفت: «امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص حضور مردم در راهپیمایی و حمایت از مردم فلسطین توصیه کردند، و ما لبیک گفتیم. هر زمان که تصویر آقا را می‌بینم آرامش می‎گیرم. هر زمان از صدا و سیما بیانات ایشان پخش می‌شود، من و فرزندانم دو زانو می‌نشینیم و به فرمایشات ایشان گوش می‌دهیم و در خانه شعار الله اکبر می‌دهیم. از جوانان و مسئولان در خواست دارم که در خط رهبری باشند. حضرت آقا جریان‌های فعلی را رصد می‌کنند و از آینده می‌گویند. ایشان همچون ناخدایی هستند که به خوبی کشتی انقلاب را رهبری می‌کنند. هر کسی سوار بر این کشتی است به منزل مقصود می‌رسد و هر کسی که از این کشتی پیاده شود، غرق خواهد شد. در دل جوانان امروز بذر انقلاب وجود دارد، فقط لازم است که به موقع آبیاری شوند و نور خوب به آن‌ها برسد. جوانان امروز بهتر از نسل قبل انقلاب را هدایت خواهند کرد فقط باید راه را نشان‌شان بدهیم. امروز من و فرزندانم با شعار اینکه اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید، به راهپیمایی آمده‌ایم.»

فضای مجازی امروز رنگ و بوی «مقاومت» گرفته است/

حضور پیرمرد دوچرخه سوار در راهپیمایی روز قدس مزین به عکس‌های شهدای مدافع حرم در راهپیمایی امروز مورد توجه اکثر حاضران قرار گرفت. علاوه بر این افرادی هم با در دست داشتن تصویر شهید حججی، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را زنده کردند.

فضای مجازی امروز رنگ و بوی «مقاومت» گرفته است/

مادری که فرزندش را با خود همراه کرده است، می‌گفت: «من از بچگی با پدر و مادرم به راهپیمایی می آمدم. خاطرات زیادی از آن روزها دارم. امروز هم فرزندم را آورده‌ام تا از سنین کودکی با فرهنگ مقاومت آشنا شود. دشمنان درصدد این هستند که جوانان ما را نسبت به نظام و حضور در چنین مراسماتی دلسرد کنند اما هر سال شاهدیم که مراسمات با شکوه تر از سال های قبل برگزار می شود. من مادر هستم، وقتی از تلویزیون تصاویر مجروحیت فرزندان را می‌بینم، حال آن ها را درک می‌کنم. این حق نیست که آن ها را در این وضعیت ببینیم و بی تفاوت باشیم. معادله قرن به نفع اسرائیل است ولی خداوند در قرآن آورده است که پیروزی با مستضعفان است. اسرائیل شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار