استاندار لرستان مطرح کرد؛

فضای همدلی و همکاری راهی برای اصلاح مشکلات کشور

سید موسی خادمی گفت: با حاکمیت هر چه بیشتر فضای همدلی و همکاری می‌توان در جهت حل و اصلاح مشکلات کشور گام برداشت.
کد خبر: ۳۴۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ - 31May 2019

فضای همدلی و همکاری راهی برای اصلاح مشکلات

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‎آباد، «سید موسی خادمی» استاندار لرستان ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بروجرد، در جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار داشت: توسعه، پیشرفت و اشتغال از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم این شهرستان است.

وی با اشاره به برخورداری بروجرد از استعدادهای طبیعی، انسانی، جغرافیایی و سوابق تاریخی، عنوان کرد: با حاکمیت هر چه بیشتر فضای همدلی و همکاری می‌توان در جهت حل و اصلاح مشکلات این شهرستان گام برداشت.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ایجاد تفرقه و تخریب یکدیگر نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: در بروجرد آن هم با پیشینه غنی فرهنگی به عنوان یکی از ستاره‌های درخشان ایران چنین حرکاتی مذموم‌تر است.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود به روند اجرای مهمترین پروژه‌های بروجرد اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته دو سد آبسرده و شهید بروجردی که از سال‌ها پیش اعتبار آ‌ن‌ها حذف شده بود، در سال‌های ۹۷ و ۹۸ علاوه بر تخصیص آب نهایی، تخصیص اعتبار شده و هم اکنون هر دو فعال هستند.

وی ادامه داد: با خاتمه دادن به کار پیمانکار پیشین و انتخاب پیمانکار جدید، بخش عمده‌ای از کار سازه‌ای پل شهدای دانش‌آموز در سال ۹۷ انجام شد و امید است این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی لرستان در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

استاندار لرستان در خصوص آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی گفت: برای اجرای این پروژه که سال‌ها پیش به تصویب رسیده اما هنوز اجرایی نشده است، چندین سرمایه‌گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده اما در عمل کنار کشیدند.

خادمی اظهار کرد: به این ترتیب در نهایت نتیجه گرفتیم کار از طریق دولت شروع و اقدامات اولیه انجام شود، تا در آینده کار به سرمایه‌گذار توانمند و مورد اعتماد بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه دولت خود به دلیل شرایط مالی و اعتباری موجود به دنبال اجرای پروژه‌ها نیست، عنوان کرد: از این رو همواره به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی توانمند، سرمایه‌گذار و پای کار هستیم و از آن حمایت می‌کنیم.

استاندار لرستان در ادامه با تاکید بر قرار گرفتن راه‌آهن بروجرد به عنوان یکی از پروژه‌های مصوب در پیوست پروژه‌های عمرانی کشور، خاطرنشان کرد: در شرایطی نیستیم که با توجه به محدودیت اعتباری زمانی برای اجرای آن تعیین کنیم، اما می‌کوشیم این پروژه را متناسب با شرایط اعتباری به پیش ببریم.

خادمی عنوان کرد: عظیم خودرو از دیگر پروژه‌های صنعتی شهرستان بروجرد است که  طی ۱.۵ سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با اشاره به شتاب در روند احیای برخی پروژه‌های راکد صنعتی در بروجرد، تاکید کرد: کارخانه کاشی جم در حال راه‌اندازی بوده و تعدادی از کارگران به کار بازگشته‌اند، همچنین امید است با رفع مشکلات حقوقی و بدهی‌های سیستم بانکی کارخانه سامان کاشی احیا شود.

استاندار لرستان با اشاره به استعدادهای شهرستان بروجرد از جمله در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و منابع طبیعی افزود: باید با توجه هر چه بیشتر مسوولان استانی و اهتمام مدیران شهرستانی در وهله اول بستر برای حضور کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بروجردی در این شهرستان مهیا شده و پس از آن زمینه فعالیت دیگر سرمایه‌گذاران فراهم شود.

خادمی با انتقاد از برخی تنگ‌نظری‌ها و بی‌فکری‌ها گفت: این نوع نگاه مانع حضور فعالان بخش خصوصی و عواید عدیده فعالیت آنان می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار