مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی معطر به عطر شهدای گمنام شد

کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با پیکر 2 شهید گمنام عملیات­‌های «رمضان» و «ایذایی والفجر 8» وداع کردند.
کد خبر: ۳۴۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ - 01June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به دنبال حضور پیکر مطهر 2 شهید گمنام دفاع مقدس در جمع معتکفین حرم مطهر رضوی، طی مراسمی که صبح امروز (شنبه 11 خرداد) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی برگزار شد، کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان با پیکر مطهر این شهدای والامقام وداع کردند.

در این مراسم که با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله­‌الحسین (ع) همراه بود، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: قطعاً سفارشی و دلدادگی بوده که از بین شهدای تفحص شده پیکر مطهر این دو شهدای گرانقدر توفیق حضور در حرم مطهر رضوی پیدا کردند.

وی افزود: امیدواریم که ما قدرشناس شهدا باشیم و شهدا نیز نگاهی از سر محبت به ما داشته باشند و زمانی که برای شفاعت اذن پیدا می­‌کنند ما را نیز جزو محبین و ارداتمندان خود به حساب بیاورند.

این مسئول با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا گفت: در فرازی از زیارت عاشورا آمده است «اِنی سِلْمٌ ِلِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَربٌ لِمَنْ حارَبَکُم». چنانچه در این نکته صادق باشیم محبت و ارادت و دوستی ما به حضرت سیدالشهدا (ع) در بستر زمان جاری است و تا قیامت ادامه خواهد داشت و کهنه نیز نخواهد شد. نبرد ما با کسانی که با امام حسین (ع) در نبرد بودند نیز استمرار خواهد داشت.

یوسفعلی­‌زاده ابراز داشت: مأموریت اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان در عمل شهیدان تبلور یافته است. یکی از ارزش­‌هایی که در عمل شهیدان متبلور است مشخص بودن دوست و دشمن است. شهدا در مسیری که انتخاب کرده بودند ثابت قدم بودند. آنها نگاهشان به عمق دشمن بود و تلاش می‌­کردند تا به تکلیف عمل کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم در مسئولیتی که هستیم غافلانه زمان را نگذرانیم. به قصد قربت، جهادی عمل کنیم و دشمن را در زندگی خود به صورت شفاف مشخص کنیم.

این مسئول گفت: قطعاً بشریت برای اینکه سعادتمند باشد باید به مجاهدان اقتدا کند. اقتدا به رفاه‌­طلبان عاقبت به خیری ندارد.

این دو شهید گمنام مربوط به عملیات­‌های «رمضان» و «ایذایی والفجر 8» هستند که در سن 20 و 24 سالگی در «شرق بصره» و «بوارین» به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها