سردار غیب‌پرور:

رسانه‌ها به موضوع آسیب‌های اجتماعی توجه کنند/ دولت باید بسیج را باور کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: انتظار می‌رود که رسانه‌ها به موضوع آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در جامعه توجه کنند.
کد خبر: ۳۴۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ - 02June 2019

رسانه‌ها به موضوع آسیب‌های اجتماعی توجه کنند/ دولت باید بسیح را باور کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامحسین غیب پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین شب گذشته در ضیافت افطاری که با حضور مدیران مسئول رسانه‌ها برگزار شد با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس همچون گذشته صحنه‌های خوبی را رقم زدند. به عبارت دیگر هرگاه روز قدس فرا می‌رسد، مردم با حضور خود در این مراسم روح جدیدی به کالبد اسلام می‌دمند.

وی افزود: تمام کسانی که نظام، انقلاب اسلامی، رهبری و قانون اساسی را قبول دارند، آن‌ها را بسیجی می‌دانیم و اساسا حق نداریم که طیف خاصی از جامعه را بسیجی بدانیم؛ البته بسیج دارای لایه‌ها و مراتبی است که نه‌تنها بر این‌ها اشکالی وارد نیست، بلکه بر غنای بسیج هم می‌افزاید.

سردار غیب پرور با بیان اینکه حیات بسیج را در خدمت رسانی می‌دانیم و این را هم نشان داده‌ایم، ادامه داد: باید به معنای واقعی کلمه با حرکت جهادی، انقلابی و مومنانه به امر خدمت بپردازیم؛ چون مردم مزه خدمت را خوب متوجه می‌شوند و از سوی دیگر حلاوت خدمت هم از ذائقه‌ها پاک نمی‌شود.

وی اضافه کرد: نظام و انقلاب ما یک نظام مردم‌سالار است؛ پس زمانی که مردم بازیگر صحنه نباشند، قافیه را می‌بازیم. در واقع اقتدار و حاکمیت خیلی از دولت‌ها بر کاکل زورمداری می‌چرخید، اما چون به مردم اتصال نداشتند، از بین رفتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موتور‌های فعال این انقلاب بخش رسانه است، گفت: امشب، شب عملیات برای انقلاب اسلامی است، لذا باید یک‌سری گلایه‌ها را کنار بگذاریم و باور کنیم این شب‌ها، شب‌های دفاع از انقلاب اسلامی است؛ البته هرکدام می‌توانیم عقاید سیاسی خود را داشته باشیم، اما همدیگر را به اصطلاح نزنیم، که این هم کار سختی است؛ پس باید تلاش کنیم این موضوع به باور درونی تبدیل شود که برای تحقق آن هم می‌بایست لباس جهاد پوشید.

وی همچنین با اشاره به اینکه رسانه‌هایی که در خیمه انقلاب تلاش می‌کنند، باید موضع فعال و موفق انقلابی داشته باشند، تصریح کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها به موضوع آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و یا بالا رفتن سن ازدواج در جامعه توجه داشته باشند و مطالبی را در قالب این موضوعات منتشر کنند؛ چون در این بخش‌ها نسبت به مردم خیلی وظیفه داریم.

سردار غیب پرور تاکید کرد: بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری صادر شده به همین جهت انتظار می‌رود هر رسانه ای با هر نگاه سیاسی که دارد بر روی نکات کلیدی آن متمرکز شود؛ از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی دو سال اخیر به موضوع جوانان بسیار پرداختند، اما رسانه‌ها به این موضوع کمتر پرداخته‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: تعامل با دولت را قبول داریم، زیرا دولت و مجموعه دولت کارگزاران این نظام هستند به همین جهت باور ما در بسیج تعامل با دولت است؛ حتی در این رابطه طی یک سال اخیر ۴۴ تفاهم‌نامه با دولت داشتیم؛ هرچند بازخورد قوی از سوی آن‌ها دریافت نکردیم. این در حالی است که بسیج دارای تخصص‌های مختلفی است که می‌تواند دولت را یاری دهد به عنوان مثال حدود ۵۴ هزار مهندس بسیجی در بخش عمران و ۵۷ هزار مهندس بسیجی هم در بخش صنعت داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: امسال تا پایان سال مهندسان بسیجی متعهد شدند ۱۰۰ هزار نیروگاه ۵۰ کیلو واتی را بسازند و تحویل دولت دهند؛ پس به همین دلیل دولت باید بسیج را باور کند؛ چون راه برون‌رفت از مشکلات توجه و استفاده از ظرفیت بسیج است.

اتتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار