سردار مهماندار در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تشریح کرد؛

موارد ممنوعه برای خودروهای سیاسی و دیپلماتیک

رییس پلیس راهور فاتب گفت: خودروهای سیاسی و دیپلماتیک به هیچ عنوان حق استفاده از خطوط ویژه را ندارند و همکاران من موظف شدند اگر این خودروها از خطوط ویژه تردد کنند، آن‌ها را بلافاصله از خطوط خارج و شماره خودرو و مشخصات راننده را اعلام کنند.
کد خبر: ۳۴۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ - 05June 2019

خودروهای سیاسی و دیپلماتیک حق ورود به خطوط ویژه را ندارند/ خودروهای سفرا هم حق استفاده از چراغ‌گردان را ندارندسردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهور فاتب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در خصوص عبور خودروهای پلاک سیاسی سفارت‌های مختلف از خطوط ویژه اظهار داشت: خطوط ویژه به عبور خودروهای حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌های شرکت واحد اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در کنار اتوبوس‌های شرکت واحد، خودروهای امدادی و برخی خودروهای انتظامی اجازه تردد در این مسیر را دارند؛ البته تعداد محدودی از مقامات کشوری و لشکری به دلیل مسئولیتی که دارند و مسائل امنیتی که وجود دارد از این خطوط استفاده می‌کنند که این موارد، بسیار محدود است.

سردار مهماندار خاطرنشان کرد: خودروهای سیاسی و دیپلماتیک به هیچ عنوان حق استفاده از خطوط ویژه را ندارند و همکاران من موظف شدند اگر خودروهای دیپلماتیک و یا سیاسی از داخل خطوط ویژه تردد کنند، آن‌ها را بلافاصله از خطوط خارج و شماره خودرو و مشخصات راننده را اعلام کنند که ما آن را در اختیار وزارت امور خارجه قرار خواهیم داد تا با آن‌ها برخورد شود.

وی ادامه داد: اگر تکرار وجود داشته باشد علاوه بر تذکر برای راننده جریمه نوشته خواهد شد. قوانین و مقررات رانندگی برای همه کسانی که در سرزمین جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند، یکسان است.

رییس پلیس راهور فاتب افزود: بخاطر روابط دیپلماتیک و تنظیماتی که وزارت امور خارجه انجام می‌دهد، برخورد با خودروهای خارجی و خودروهایی که مربوط به سفارتخانه‌ها است توسط وزارت خارجه صورت می‌گیرد.

سردار مهماندار ادامه داد: برابر توافقاتی که با وزارت امور خارجه انجام شده تنها خودروی سفیر در زمانی که خود سفیر در خودرو حضور داشته باشد و پرچم آن کشور بر روی ماشین به اهتزاز درآمده باشد اجازه تردد در خطوط ویژه را دارد در غیر این صورت هیچ خودروی سیاسی و دیپلماتیک حق تردد در خطوط ویژه را ندارد.

وی افزود: همچنین خودروهای سیاسی و دیپلماتیک به هیچ‌ عنوان استفاده از چراغ گردان را ندارند و در این‌خصوص تذکر نیز داده شده است.

رییس پلیس راهور فاتب درباره استفاده رانندگان مجلس از خطوط ویژه خاطرنشان کرد: اساسا هیچ کسی حق تردد ندارد مگر اینکه بر اساس دستورالعمل‌های صادره از ناجا مجوز لازم را اخذ کرده باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار